Veštačka inteligencija "kriva" za lažne recenzije: Objave generisane uz pomoć AI porasle za 189%
Najveći rast u broju lažnih recenzija imaju China Southern Airlines, Southwest Airlines i United Airlines, a pad u broju lažnih komentara imaju Ryanair i Emirates, navodi Originality.ai
Ako se, pri izboru avio-kompanije kojom ćete leteti negde u svet, pouzdate u komentare koje možete videti na raznim forumima i društvenim mrežama - budite oprezni: sve više komentara je zapravo generisano uz pomoć veštačke inteligencije.
Nažalost, mnogobrojni jezički modeli koji se koriste on-lajn, postaju sve popularniji, a sa njima i zloupotreba istih u marketinške svrhe. Ovo je zaključak istraživanja koje je sprovedeno od strane tima okupljenog oko istraživačke internet stranice Originality.ai: oni su koristili sopstveni "alat" (program) za otkrivanje lažnih recenzija koje su navodno ostavili korisnici na internetu.
Prema rezultatima ovog istraživanja koje prenosi Simple Flying, deset velikih avio-kompanija koje je Originality.ai analizirao - zabeležilo je porast od 189% u broju veštački generisanih, lažnih komentara, što može posledično imati poražavajuće rezultate pri radu pojedinih kompanija.
Lažne recenzije su pogodile i druge segmente: povećanje od 400% zabeleženo je na Amazonu, ali je zabrinjavajuća tendencija na portalima koji prate rad avio-kompanija i njihov rad.
Mnogi kupci u velikoj meri oslanjaju se na on-lajn recenzije, između ostalog, pre nego što kupe karte. Iako koncept lažnih recenzija nije nov, nagli porast AI-napisanih recenzija na internetu može se smatrati razlogom za zabrinutost. Veštački kreirane recenzije su masovno porasle od 2020. godine, a razni novi AI alati poslednjih godina samo su dodatno podstakli ovaj trend.
Izveštaj ističe da su objavljivanje Chat-GPT-a 2022. godine i zatim ChatGPT-4 2023. godine igrali značajnu ulogu u otvaranju vrata za AI-generisane recenzije na različitim onlajn platformama i u industrijama, uključujući i sektor avijacije, navodi Simple Flying.
Džon Gilam, izvršni direktor Originality.ai, objašnjava da je prosečnom korisniku prilično teško da razdvoji činjenice od fikcije. Lažne recenzije su stigle gotovo do svih glavnih avio-prevoznika širom sveta, ali je Originality.ai otkrio da su neke avio-kompanije imale više takvih recenzija nego druge.
"Avio-kompanija sa najviše AI-generisanih recenzija je China Southern Airlines, sa više od 30% recenzija koje sadrže neki oblik AI sadržaja", rekao je Gilam i dodao da ni zapadne kompanije nisu ostale imune na lažne komentare. Među američkim aviokompanijama, Southwest je na vrhu sa “stopom AI-generisanih recenzija od 8,7% u 2024.”, dok je United Airlines zabeležio najveći porast lažnih recenzija među američkim avioprevoznicima, sa rastom od 157% u jednoj godini.
Sa druge strane, avio-kompanije poput Ryanair i Emirates su zabeležile pad u AI-generisanim recenzijama u poslednjih godinu dana. Celokupan izveštaj može se pronaći na stranici Originality.ai.
(Aero.rs)