Embraerov kargo avion dobio EASA sertifikat
Embraerov kargo avion E190F, poznat i kao E-frajter (E-Freighter), baziran na popularnom regionalnom avionu E190 brazilskog proizvođača, dobio je punu sertifikaciju Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA).
Do ovog koraka je došlo samo četiri meseca nakon što je ovaj tip aviona u potpunosti sertifikovan od strane Federalne uprave za avijaciju (FAA) u SAD i Nacionalne agencije za civilno vazduhoplovstvo Brazila (ANAC) pre sedam meseci.
Ova sertifikacija otvara put za početak globalnih operacija E-Freightera kao specijalizovanog teretnog aviona za kratke i srednje udaljenosti, piše Aerotime.
Program E190F započet je u maju 2022. godine s ciljem da popuni prazninu na tržištu vazdušnog transporta i zameni starije, manje efikasne modele. Embraer pozicionira E190F kao zamenu za manje, sporije i avione s kraćim doletom na turboprop pogon. Ovaj model je konverzija putničkog aviona u teretnu verziju, pri čemu se putnički E190 prepravlja u namenski teretni avion.
O procesu sertifikacije ovog aviona pred evropskim zvaničnim telima pisao je i naš portal u novembru prošle godine.
Očekuje se da će progresivna zamena postojećih flota starijih E190 aviona novom, ekonomičnijom verzijom E2, omogućiti konverziju većeg broja letelica u budućnosti. Embraer tvrdi da E190F nudi preko 40% veći kapacitet u odnosu na velike teretne turboprop avione, tri puta veći domet i do 30% niže operativne troškove u poređenju s većim uskotrupnim modelima. Ukoliko se kombinuju kapacitet glavne palube i donjeg prostora, maksimalno strukturno opterećenje E190F iznosi 13.500 kg.
Ovaj model je prvi put poleteo u aprilu 2024. godine, a svoju prvu javnu prezentaciju imao je na vazduhoplovnom sajmu Farnborou u julu iste godine.
„EASA sertifikacija je ključna prekretnica u našem programu konverzije putničkih aviona u teretne,“ izjavio je Martin Holms, glavni komercijalni direktor ECA (Embraer Commercial Aviation) u saopštenju koje je izdala kompanija.
Embraer se nada da će, sada kada je osigurao EASA sertifikaciju, uz prethodno dobijene sertifikate FAA i ANAC, ovaj model postati atraktivna opcija za aviokompanije koje žele da zamene starije turboprop kargo avione na regionalnim rutama, što bi moglo rezultirati novim narudžbinama za E-frajter.
(Aero.rs)