Više od 120.000 putnika letelo indirektno između SAD i Rusije u 2024.

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Shuttertsock

U 2024. godini, uprkos odsustvu direktnih letova između Sjedinjenih Američkih Država i Rusije zbog sankcija uvedenih nakon početka sukoba u Ukrajini, više od 120.000 putnika putovalo je između ove dve zemlje koristeći indirektne rute. Ovi putnici su koristili avio/kompanije koje nisu bile podložne sankcijama, kao što su Turkish Airlines, Qatar Airways, Emirates, Royal Air Maroc, Uzbekistan Airways, Air Serbia, Etihad Airways i EgyptAir, piše SimpleFlying.

Turkish Airlines je prevezao oko 76.000 putnika između SAD i Rusije, što čini više od 60% ukupnog broja putnika na ovoj relaciji. Ova dominacija je rezultat široke mreže letova Turkish Airlines-a, koji povezuje 14 aerodroma u SAD i tri u Rusiji.

Foto: Shutterstock

Najprometnija ruta na nivou gradova bila je između šire oblasti Njujorka i šire oblasti Moskve, sa oko 33.000 putnika. Pre sukoba, ova ruta je imala do četiri dnevna direktna leta koje su obavljali Aeroflot, Delta i sada ugašeni Transaero. Međutim, u 2024. godini, putnici su morali koristiti indirektne rute, često preko Istanbula sa Turkish Airlines-om ili preko drugih čvorišta.

Zbog nedostatka direktnih letova, putnici su morali da koriste duže rute, što je povećalo vreme putovanja i troškove. Avio-kompanije su iskoristile ovu situaciju, naplaćujući više cene karata zbog povećane potražnje i ograničene ponude.

U februaru 2025. godine, tokom nedavnog sastanka ruskih i američkih diplomata u Istanbulu, Rusija je predložila obnavljanje direktnih avio-linija između dve zemlje, o čemu je pisao i Aero.

Ovi podaci ukazuju na to da, uprkos političkim i logističkim preprekama, postoji značajna potražnja za putovanjima između SAD i Rusije. Međutim, bez obnavljanja direktnih letova, putnici će i dalje biti primorani da koriste duže i skuplje rute preko trećih zemalja.

(Aero.rs)