Pad isporuka Erbasa: 18% manje aviona u prva dva meseca ove godine!
Erbas (Airbus) je u februaru 2025. godine isporučio 40 aviona svojim kupcima, dok je ukupan broj isporučenih aviona od početka godine dostigao 65. U poređenju sa istim periodom prošle godine, proizvođač beleži pad isporuka od 18%, s obzirom na to da je u prva dva meseca 2024. isporučio 79 aviona.
Erbus je u februaru podelio isporuke na 37 uskotrupnih i tri širokotrupna aviona. Među uskotrupnim modelima, A321neo je bio najzastupljeniji sa 20 isporučenih jedinica, dok su kupci takođe primili:
- 12 aviona A320neo,
- Jedan A319neo (Tibet Airlines),
- Četiri A220-300.
Kada su u pitanju širokotrupni avioni, Erbus je isporučio:
- Dva A330-900 – jedan za Delta Air Lines, drugi za Malaysia Airlines (putem CIT Leasinga),
- Jedan A350-900 – primio ga je Air France 27. februara.
Američke avio-kompanije preuzele su osam Erbasovih aviona tokom februara, uključujući American Airlines, Delta Air Lines, Frontier Airlines i Spirit Airlines, koji je, uprkos poslovanju pod zaštitom stečaja, primio dva A321neo.
Meksički Volaris je 3. februara dodao jedan A320neo i jedan A321neo u svoju flotu, a oba aviona su u aktivnoj službi od 20. februara.
Od početka godine, Erbas je isporučio ukupno 65 aviona, raspoređenih po modelima:
- Sedam A220-300,
- Tri A319neo,
- 19 A320neo,
- 31 A321neo,
- Dva A330-900,
- Dva A350-900,
- Jedan A350-1000.
U odnosu na isti period prošle godine, Erbas zaostaje, jer je do kraja februara 2024. isporučio 79 aviona, uključujući četiri A330-900.
Iako su isporuke u padu u prva dva meseca, Erbus planira da tokom 2025. godine isporuči oko 820 aviona, što bi bilo 54 više nego u 2024. godini, kada je ukupno isporučio 766 aviona.
Kompanija se suočila sa izazovima u proizvodnji zbog problema sa komponentama i kašnjenja u isporukama motora od proizvođača CFM International, što je uticalo na slabiji tempo isporuka u prvom kvartalu. Ipak, Erbus očekuje ubrzanje isporuka u narednim mesecima kako bi dostigao planirani godišnji cilj.
(Aero.rs)