Er Srbija počinje povlačenje aviona A319 iz flote

Vreme čitanja: oko 2 min.

Salinger Igor

Er Srbija će po završetku letnje sezone povući iz upotrebe dva aviona Erbas A319, kao deo procesa modernizacije flote. Kompanija planira da postepeno zameni avione A319 letelicama tipa Embraer E195 i Erbas A320, prilagođavajući kapacitete potrebama tržišta, piše ExYuAviationNews.

Kako navode u Er Srbiji, Embraeri E195 će imati važnu ulogu u obnovi flote. Nakon što je u aprilu preuzet drugi avion ovog tipa, u toku su pripreme za dolazak još dva, koji će se pridružiti floti do kraja godine. „Embraeri, posebno modeli E195, omogućavaju zamenu starijih aviona i prilagođavanje kapaciteta potražnji. Takođe nam daju mogućnost da uvodimo nove linije ili povećavamo broj letova na postojećim destinacijama, bez obaveze ranog i velikog proširenja kapaciteta“, ističu u kompaniji.

Salinger Igor

Uz Embraere, Er Srbija je potpisala Pismo o namerama za iznajmljivanje još jednog aviona Erbas A320, koji bi trebalo da stigne tokom predstojeće zimske sezone.

Nakon što povuče dva aviona A319, kompanija će raspolagati sa osam letelica ovog tipa. Prošle godine Er Srbija je otkupila tri A319 aviona koja su prethodno bila u lizingu,

U januaru 2024. godine Er Srbija je restrukturirala dugoročni zakup za ova tri aviona tako sto je iste kupila na kredit uz rok otplate od 50 meseci. Kredit je odboren od strane Erste Group Beč, na ukupan iznos od 36 miliona dolara,

U saradnji sa Erbasom, omogućeno je produžavanje radnog veka ovih aviona kroz program održavanja. Plan je da preostali A319 avioni budu korišćeni kao rezerva ili za čarter letove tokom letnjih meseci, sve dok ne budu potpuno povučeni iz redovnog saobraćaja.

Salinger Igor

Generalni direktor Er Srbije, Jirži Marek, izjavio je da će povlačenje deset aviona A319 trajati između tri i pet godina. „Deo aviona biće zamenjen većim A320 modelima, a deo Embraerima. Naša strategija je jednostavna – ako određeni avion omogućava niže operativne troškove od postojećeg, prelazimo na njega. Trenutno nema ekonomske opravdanosti da zamenimo starije Erbas modele sa novim neo verzijama, jer uštede na gorivu nisu dovoljne da pokriju visoke troškove kupovine novih aviona“, naveo je Marek.

U Er Srbiji ističu da se izbor flote zasniva na analizi operativnih troškova, a ne na industrijskim trendovima. Marek posebno naglašava da putnici neće plaćati više samo zato što lete na novijim modelima, već da je cilj kompanije očuvanje konkurentnih cena i realnih troškova poslovanja.

Uz flotu Embraera E195 i Erbasa A320, Er Srbija će u narednom periodu imati veću fleksibilnost za razvoj mreže linija i jačanje postojećih operacija.

(Aero.rs)