Air France-KLM smanjio gubitak u prvom kvartalu 2025. godine zahvaljujući rastu broja putnika

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Air France - KLM

Francusko-holandska avio-grupa Er Frans-KLM (Air France-KLM) objavila je 30. aprila finansijske rezultate za prvi kvartal 2025. godine, uz značajno smanjenje neto gubitka na 249 miliona evra, što je poboljšanje od 231 milion evra u poređenju sa istim periodom prošle godine. Prihodi grupe porasli su za 7,7% na godišnjem nivou i dostigli 7,1 milijardu evra, dok je kapacitet, izražen u raspoloživim sedišnim kilometrima (ASK), povećan za 3,8%.

U prva tri meseca ove godine, avio-grupa je prevezla ukupno 21,8 miliona putnika – od čega 17,2 miliona na letovima kompanija Er Frans i KLM, a 4,5 miliona na letovima niskotarifne podružnice Transavija (Transavia). Prosečna popunjenost aviona blago je opala na 86%, ali potražnja je ostala snažna, što je doprinelo rastu prihoda u svim segmentima poslovanja.

Foto: KLM

Izvršni direktor grupe, Ben Smit, ocenio je da je prvi kvartal obeležen snažnim komercijalnim učinkom i uspešnim nastavkom implementacije strategije „premiumizacije“ ponude. U tom kontekstu, istakao je i lansiranje nove luksuzne kabine La Première u floti kompanije Er Frans, kao i nastavak integracije aviona najnovije generacije.

Prihodi grupe, Er Fransa i KLM-a, dostigli su šest milijardi evra, uz EBITDA rezultat od 339 miliona evra. Ipak, operativni rezultat bio je i dalje negativan, sa gubitkom od 193 miliona evra, ali značajno manjim u odnosu na isti kvartal prethodne godine.

Grupa ističe da su poboljšanju rezultata doprineli niži troškovi goriva, bolji operativni učinak, kao i jaka prodaja na severnoameričkom tržištu. Prihodi na linijama ka Severnoj Americi porasli su za 11%, iako kapacitet nije povećan, zahvaljujući jakom tržištu prodaje u Sjedinjenim Američkim Državama.

Foto: Air France - KLM

Slabiji rezultat niskotarifne Transavije

Za razliku od mrežnih avio-kompanija, Transavija je zabeležila operativni gubitak od 205 miliona evra, što se objašnjava geopolitičkom nestabilnošću i lošim vremenskim uslovima u Španiji. Dodatno, povećanje putničkih taksi u Holandiji dovelo je do toga da deo putnika bira letove iz Belgije ili Nemačke, umesto iz holandskih aerodroma.

Perspektive i investicioni planovi

Uprkos sve izraženijoj makroekonomskoj neizvesnosti, grupa Er Frans-KLM ostaje pri svojoj godišnjoj prognozi: očekuje se rast kapaciteta od 4 do 5% tokom 2025. godine, dok bi jedinični troškovi, na osnovu stabilnih cena goriva i kurseva, trebalo da porastu za niske jednocifrene procente.

Salinger Igor

Kapitalna ulaganja grupe planirana su u rasponu od 3,2 do 3,4 milijarde evra. U prvom kvartalu, Er Frans-KLM je već primio devet novih aviona – uključujući jedan Erbas A220, četiri Erbasa A320neo, dva A321neo i dva A350.

Na kraju kvartala, grupa je imala 9,3 milijarde evra gotovine, dok je pozitivni prilagođeni operativni novčani tok iznosio 783 miliona evra. Ova snažna finansijska pozicija dodatno osnažuje spekulacije o potencijalnom širenju investicionog portfolija grupe, koja već poseduje 20% udela u SAS-u, a navodno razmatra i ulaganja u Er Evropu (Air Europa) i TAP Portugal.

(Aero.rs)