Global Erlajns do daljeg neće leteti: Njihov jedini avion Erbas A380 parkiran u Francuskoj
Samo dva meseca nakon što je dospela na naslovne strane zahvaljujući svom prvom transatlantskom letu, jedini avion kompanije Global Erlajns (Global Airlines), Erbas A380 sa registracijom 9H-GLOBL, prebačen je na aerodrom Tarb-Lurd-Pirenji u Francuskoj na dugoročno skladištenje.
Ovaj potez usledio je nakon održavanja u Drezdenu, što sugeriše da su ambiciozni planovi britanskog startapa da koristi najveći putnički avion na svetu ušli u period neizvesnosti - ili makar neizvesno duge pauze.
Global je 15. maja ove godine obeležio svoj prvi transatlantski let, leteći iz Glazgova do njujorškog aerodroma JFK, pozicionirajući se kao novi igrač u segmentu luksuznog vazdušnog saobraćaja.
Let je obavljen u tzv. "damp lease" aranžmanu sa kompanijom Haj Flaj Malta (Hi Fly Malta): u pitanju je aranžman u kom zakupodavac (npr. druga avio-kompanija) obezbeđuje avion i kabinsko osoblje (stjuarde i stjuardese), dok zakupac obezbeđuje pilote i preuzima operativnu kontrolu nad letom, uključujući planiranje, dozvole i komercijalne aspekte.
O preuzimanju ovog aviona od strane britanske startap kompanije mogli ste više da čitate u posebnom tekstu na portalu Aero.rs.
Prema pisanju portala Aviation24, renovirani A380 — koji je ranije leteo za China Southern Airlines - prevozio je svega 170 putnika u ambijentu stilizovanom po uzoru na "Zlatno doba putovanja", uz šampanjac i kavijar.
Od tada, avion je obavio niz čarter i promotivnih letova ka gradovima kao što su Berlin, Barselona, Mančester, London i Njujork.
I pored ograničenog broja letova, aviokompanija je privukla značajnu pažnju medija i izazvala veliku aktivnost na društvenim mrežama — marketinški uspeh koji su stručnjaci iz industrije pohvalili.
Međutim, A380 se sada vratio na zemlju. Nezavisni stručnjak za avijaciju Luk De Vild zabeležio je ovu vest na LinkedIn-u, navodeći da se avion „vraća u skladište nakon što je ranije ove godine obavio prve letove za kompaniju“.
Među komentatorima je bio i profesor dr Vuter Devulf sa Univerziteta u Antverpenu, koji je prokomentarisao:
„Nije potpuno iznenađenje, s obzirom na složenost operacija sa A380, posebno za jedan startap. Ipak, lansiranje Global Airlinesa predstavlja snažan primer marketinške strategije u avio-industriji i angažovanja preko društvenih mreža. Uspešno su izazvali veliki publicitet uz minimalne operacije. Pretvaranje tog 'hajpa' u održiv poslovni model je oduvek bio teži deo.“
U međuvremenu, platforma za praćenje letova Flightradar24 najpre je objavila da se avion vraća u skladište, da bi kasnije ažurirala informaciju i navela da se letelica vraća radi dodatnog održavanja, uz link ka nedavnom preletu.
(Aero.rs)