Global Erlajns do daljeg neće leteti: Njihov jedini avion Erbas A380 parkiran u Francuskoj

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

Samo dva meseca nakon što je dospela na naslovne strane zahvaljujući svom prvom transatlantskom letu, jedini avion kompanije Global Erlajns (Global Airlines),  Erbas A380 sa registracijom 9H-GLOBL, prebačen je na aerodrom Tarb-Lurd-Pirenji u Francuskoj na dugoročno skladištenje.

Ovaj potez usledio je nakon održavanja u Drezdenu, što sugeriše da su ambiciozni planovi britanskog startapa da koristi najveći putnički avion na svetu ušli u period neizvesnosti - ili makar neizvesno duge pauze.

Global je 15. maja ove godine obeležio svoj prvi transatlantski let, leteći iz Glazgova do njujorškog aerodroma JFK, pozicionirajući se kao novi igrač u segmentu luksuznog vazdušnog saobraćaja.

Foto: Urbanandsport/NurPhoto/Shutterst / Shutterstock Editorial / Profimedia

Let je obavljen u tzv. "damp lease" aranžmanu sa kompanijom Haj Flaj Malta (Hi Fly Malta): u pitanju je aranžman u kom zakupodavac (npr. druga avio-kompanija) obezbeđuje avion i kabinsko osoblje (stjuarde i stjuardese), dok zakupac obezbeđuje pilote i preuzima operativnu kontrolu nad letom, uključujući planiranje, dozvole i komercijalne aspekte.

O preuzimanju ovog aviona od strane britanske startap kompanije mogli ste više da čitate u posebnom tekstu na portalu Aero.rs.

Prema pisanju portala Aviation24, renovirani A380 — koji je ranije leteo za China Southern Airlines - prevozio je svega 170 putnika u ambijentu stilizovanom po uzoru na "Zlatno doba putovanja", uz šampanjac i kavijar.

Od tada, avion je obavio niz čarter i promotivnih letova ka gradovima kao što su Berlin, Barselona, Mančester, London i Njujork.

Foto: EHL Media/Tim Meyer / imago stock&people / Profimedia

I pored ograničenog broja letova, aviokompanija je privukla značajnu pažnju medija i izazvala veliku aktivnost na društvenim mrežama — marketinški uspeh koji su stručnjaci iz industrije pohvalili.

Međutim, A380 se sada vratio na zemlju. Nezavisni stručnjak za avijaciju Luk De Vild zabeležio je ovu vest na LinkedIn-u, navodeći da se avion „vraća u skladište nakon što je ranije ove godine obavio prve letove za kompaniju“.

Foto: Shutterstock

Među komentatorima je bio i profesor dr Vuter Devulf sa Univerziteta u Antverpenu, koji je prokomentarisao:

Nije potpuno iznenađenje, s obzirom na složenost operacija sa A380, posebno za jedan startap. Ipak, lansiranje Global Airlinesa predstavlja snažan primer marketinške strategije u avio-industriji i angažovanja preko društvenih mreža. Uspešno su izazvali veliki publicitet uz minimalne operacije. Pretvaranje tog 'hajpa' u održiv poslovni model je oduvek bio teži deo.“

U međuvremenu, platforma za praćenje letova Flightradar24 najpre je objavila da se avion vraća u skladište, da bi kasnije ažurirala informaciju i navela da se letelica vraća radi dodatnog održavanja, uz link ka nedavnom preletu.

(Aero.rs)