Još jedan udes starog sovjetskog aviona: Poginulo svih 48 putnika i članova posade u 50 godina starom AN-24

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Tanjug/AP

Još jedna tragedija u ruskom regionalnom vazduhoplovstvu desila se u četvrtak 24. jula 2025. godine, kada se avion Antonov AN-24 kompanije Angara, koji je leteo u ime avio-kompanije Aurora (Aurora Airlines), srušio u blizini aerodroma Tinda na Dalekom istoku Rusije. Let HZ-2311 iz Blagovešćenska završio je kobno nakon neuspelog pokušaja sletanjasvih 48 osoba u letelici je poginulo.

Avion, proizveden 1976. godine, registarske oznake RA-47315, bio je u završnom prilazu pisti 06 kada je posada odlučila da prekine sletanje i započne manevar ponovnog prilaza (go around). To je bio poslednji kontakt sa kontrolom leta. Nekoliko minuta kasnije avion je nestao s radara, a potraga koja je usledila potvrdila je najcrnji scenario: olupina je pronađena zapaljena na padini, oko 15 kilometara jugoistočno od aerodroma. Video snimci iz vazduha prikazuju gust dim koji se uzdiže iz šumske oblasti.

Prema zvaničnim podacima, u avionu se nalazilo 42 putnika uključujući i petoro dece i 6 članova posade. Prvobitno je javljeno da je broj putnika bio 43, ali je potvrđeno da je jedna putnica u poslednjem trenutku odustala od leta zbog porodičnih razloga.

Zanimljivo je da posada tokom leta nije prijavila nikakav tehnički problem. Prema informacijama regionalnog saobraćajnog tužilaštva, avion je izgubio kontakt sa kontrolom tačno u 12:58 po lokalnom vremenu, neposredno nakon odluke da se ide u drugi prilaz. Sve ukazuje na to da se kritični događaji odigrali izuzetno brzo i bez prethodne najave.

Vremenski uslovi u trenutku nesreće nisu bili ekstremni. Vidljivost je iznosila preko 10 kilometara, padala je slaba kiša, a slojevi oblaka su bili na visinama od 210 i 600 metara. Vetar je bio slab, a trenje na pisti procenjeno kao zadovoljavajuće. Ovi podaci sugerišu da vreme najverovatnije nije bilo odlučujući faktor u nesreći.

Međudržavni vazduhoplovni komitet (MAK) otvorio je zvaničnu istragu. Na mesto nesreće odmah su upućeni spasioci Ministarstva za vanredne situacije, koji su potvrdili da niko od putnika i članova posade nije preživeo.

Avion tipa Antonov AN-24 je jedan od najstarijih modela u aktivnoj upotrebi u Rusiji. Prvi let ovog turboprop modela izveden je još 1959. godine, a iako je kroz decenije doživeo više tehničkih unapređenja, njegova masovna upotreba u teškim geografskim uslovima Rusije nosi određeni rizik. Upravo zbog toga, ovaj udes će neminovno ponovo otvoriti pitanje bezbednosti flote starijih sovjetskih letelica koje i dalje igraju važnu ulogu u regionalnom saobraćaju širom azijskog dela Rusije.

Let HZ-2311 trebalo je da bude rutinski regionalni let. Umesto toga, završio se kao još jedna crna tačka u statistici ruskog avio-saobraćaja. Istraga će morati da odgovori na ključno pitanje: da li je uzrok nesreće tehnička neispravnost, greška posade, kombinacija oba faktora ili nešto treće.

(Aero.rs)

(Aero.rs)