Boing započeo proizvodnju prvog teretnog modela 777-8F

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Boeing

Kompanija Boing (Boeing) je u svom pogonu u Everetu, državi Vašington, zvanično započela proizvodnju teretne verzije aviona 777-8, što predstavlja važan korak u razvoju nove generacije kargo aviona. Prva ramenjača bušena je u ponedeljak u fabrici za kompozitne komponente 777X programa, čime je ozvaničen početak glavne montaže ovog modela.

Model 777-8F projektovan je kao najveći i najefikasniji dvomotorni teretni avion na svetu. Od kada je program predstavljen 2022. godine, Boing je zabeležio 59 narudžbina ovog tipa, dok je prva isporuka planirana za 2028. godinu.

Foto: Boeing

Ramenjače koje čine osnovu krila duge su 33 metra, a za njihovu izradu koristi se oko 630 kilometara trake od ugljeničnih vlakana. Jedan par ramenjača teži oko 1.130 kilograma. Nakon početnih radova u kompozitnom pogonu, ramenjače će biti premeštene u glavnu proizvodnu halu, gde će biti spojene s oplatama i drugim strukturnim elementima kako bi se formirala prva krila za model 777-8F.

Foto: Boeing

Proizvodnja je za mnoge radnike u Boingu i lično značajna. Među njima je Robin Torning, menadžer za automatizaciju, koji je tokom svoje višedecenijske karijere učestvovao u izgradnji prvog 777 aviona (WA001), a sada radi i na novom 777-8F. Zajednički radni vek njegove porodice u Boingu traje gotovo 100 godina.

Avion 777-8F deo je šire porodice 777X, u kojoj se nalaze i putničke verzije 777-9 i 777-8. Reč je o najnovijim modelima u Boingovoj liniji širokotrupnih aviona, namenjenim da zamene starije generacije i unaprede efikasnost dugolinijskog i teretnog saobraćaja.

(Aero.rs)