Embraer isporučio prvi E190F: Novi teretni avion ulazi u komercijalnu upotrebu
Malteški prevoznik Bridges Air Cargo (5B) zvanično je postao prvi operater na svetu koji je u flotu uveo Embraer E190F, novi teretni avion popularnog brazilskog proizvođača, nastao prepravkom putničke varijante. Avion, registrovan 9H-BRD, isporučen je kompaniji pre nekoliko dana i predstavljen javnosti putem zvaničnog saopštenja na LinkedIn mreži.
Reč je o prvom primerku konvertovanog E190 u teretnu varijantu, koji je prvobitno proizveden 2010. godine i leteo u floti Avianca El Salvador, prenosi Flightglobal. Sada, nakon konverzije putničkog u teretni avion, E190F ulazi u upotrebu kao deo šireg plana rasta Bridges Air Cargo.
"Ovo je za nas značajna prekretnica. ERJ-190F će nam omogućiti da klijentima pružimo veću efikasnost, fleksibilnost i pouzdanost", navodi kompanija, dodajući da uskoro očekuje i drugi primerak.
Prema informacijama koje prenosi Air Cargo News, avion je u vlasništvu američke lizing kompanije Regional One, dok ga Bridges Air Cargo koristi u okviru višegodišnjeg ugovora. Ova kompanija, deo grupe Bridges Worldwide, sarađuje sa globalnim logističkim gigantima kao što su FedEx, DHL i UPS, kojima pruža rešenja u oblasti ekspresnog transporta.
Bridges posluje na tržištu ekspresne dostave u Evropi, na Mediteranu i u Africi, uključujući i letove teretnim avionom ATR 72 Freighter na regionalnim destinacijama.
Prevoznik ima ambiciju da postane "glavni teretni operater Malte, pretvarajući ostrvo u ključni čvor za ekspresne i kargo operacije na Mediteranu i dalje prema Africi".
Embraerov E-Freighter program
Program konverzije Embraerovih E-Jet aviona u teretne verzije pokrenut je 2022. godine, a uključuje modele E190F i E195F. Cilj je bio da se odgovori na rastuće potrebe e-trgovine i decentralizovanih logističkih operacija, naročito na sekundarnim i tercijarnim tržištima.
E190F kombinuje teretni prostor ispod poda i na glavnoj palubi, sa maksimalnim nosivim kapacitetom od 13.500 kilograma. Veći model E195F moći će da ponese do 14.300 kg. Prema podacima proizvođača, ovi avioni nude 40% više tovarnog prostora i tri puta veći dolet od velikih turbopropa, a istovremeno i do 30% niže operativne troškove u poređenju sa većim uskotrupnim teretnim avionima.
Embraerov E-Freighter je u međuvremenu dobio sertifikate EASA, FAA i brazilske agencije ANAC, o čemu je Aero.rs pisao.
Novi segment teretnog tržišta
Prema rečima Gaja Bridžsa, direktora Bridges Air Cargo, veličina E190F zauzima "jedinstvenu i nedovoljno pokrivenu nišu" u teretnoj avijaciji. "Ovaj avion značajno unapređuje naše kapacitete i otvara nova tržišta“, izjavio je ranije prilikom potpisivanja ugovora na Pariskom salonu avijacije 2025.
Kako bi se prilagodio za prevoz tereta, Embraer E190F ima poseban sistem za utovar i unapređene sigurnosne karakteristike. Avion ima ograničenje trajanja (LOV) od 80.000 ciklusa ili 106.400 sati letenja, u zavisnosti od toga šta se prvo dostigne. Pored toga, na avion su primenjeni posebni bezbednosni standardi, poput dodatne zaštite od požara za ključne sisteme, a redizajnirana je i pilotska kabina.
Tokom konverzije uklonjena su oba izlaza za slučaj vanredne situacije iznad krila, tako da su jedina vrata dostupna posadi prednja glavna i servisna vrata, dok se za evakuaciju može koristiti i bočni prozor kokpita. Sa druge strane, zadnja vrata na levoj i desnoj strani služe za održavanje, omogućujući pristup tehničkom osoblju.
(Aero.rs)