FAA najavljuje brže procedure za sertifikaciju novih putničkih aviona

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Boeing.com

Američka Federalna uprava za avijaciju (FAA) planira da do decembra 2025. godine predstavi predlog izmena kojima bi se modernizovali standardi sertifikacije za putničke avione i pogonske sisteme. Cilj je da se procesi ubrzaju i učine efikasnijim, uz zadržavanje ili podizanje nivoa bezbednosti.

Prema informacijama koje prenosi agencija Rojters, nova pravila trebalo bi da smanje potrebu za izuzecima, posebnim uslovima i dodatnim bezbednosnim procenama koje često produžavaju postupak sertifikacije. Time bi se, kako za avio-industriju tako i za samu FAA, značajno smanjili troškovi i vreme potrebno da novi tipovi aviona uđu u upotrebu.

Foto: Boeing

Razlog za promene

Podsticaj za ovakav potez u velikoj meri proizilazi iz problema sa sertifikacijom Boinga 737 MAX 7, koja se sada očekuje tek 2026. godine. To je automatski odložilo i proces sertifikacije većeg modela MAX 10, koji bi mogao da uđe u upotrebu tek 2027. ili čak 2028. godine. FAA želi da ubuduće izbegne ovakve zastoje i stvori predvidljiviji okvir za nove avione i tehnologije.

Najavljene izmene oslanjaju se na savremenu tehnologiju kako bi se unapredio regulatorni proces. Očekuje se i veće usklađivanje sa međunarodnim standardima, što bi trebalo da olakša globalno prihvatanje novih tipova aviona i motora.

Za proizvođače aviona ovo znači brži izlazak novih modela na tržište, manju administrativnu složenost i smanjenje troškova povezanih sa sertifikacijom. Sa druge strane, FAA naglašava da bezbednost ostaje prioritet i da modernizacija procedura neće značiti popuštanje standarda.

(Aero.rs)