Federacija indijskih pilota zahteva: Hitno prizemljite sve avione Boeing 787 opasno je!

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Tanjug/AP

Federacija indijskih pilota (FIP) koja okuplja vazduhoplovce u komercijalnim kompanijama, pozvala je u nedelju na temeljnu proveru električnih sistema svih Boinga 787 koji lete u Indiji “u interesu vazdušne bezbednosti.”

Apel FIP-a upućen je indijskom Direktoratu civilnog vazduhoplovstva (DGCA) dan nakon što se na letu između Amritsara i Birmingema na kom je saobraćao Boeing 787 kompanije Air India, aktivirao rezervni turbinski generator (RAT) dok se pripremao za sletanje.

Incident se dogodio samo nekoliko meseci nakon što se Boeing 787 kompanije Air India, na liniji Ahmedabad - London, srušio nekoliko minuta nakon poletanja, o čemu je Aero.rs opširno izveštavao. Bila je to jedna od najtežih avionskih nesreća u Indiji.

Foto: Shutterstock

"Važno je napomenuti da je incident na letu Amritsar–Birmingem još jedan pokazatelj problema povezanih sa padom Boeinga B-787 Air India. Stoga, u interesu vazdušne bezbednosti, FIP insistira da DGCA temeljno provere i istraže električni sistemi B-787 aviona u zemlji," zatražilo je rukovodstvo Federacije indijskih pilota, prenosi portal Times of India.

Organizacija pilota je dodala da je od nesreće leta AI-171 (Ahmedabad–London) 12. juna konstantno zahtevala sveobuhvatnu reviziju električnih sistema Boeinga 787. "Nakon nesreće, DGCA je proverila samo prekidače za kontrolu goriva u floti Air India B-787," navodi se u pismu.

Foto: Shutterstock

Najnoviji incident uključivao je aktiviranje RAT turbine na letu Air India AI-117 – Boing 787 Dreamliner – tokom finalnog prilaza, na oko 400 stopa visine, samo nekoliko sekundi pre sletanja. Avion je sleteo bezbedno i trenutno je prizemljen radi dodatnih provera. Zanimljivo je da se RAT prethodno aktivirao i nekoliko sekundi nakon poletanja nesrećnog leta AI-171 iz Ahmedabada 12. juna.

RAT je sistem hitne rezerve koji se automatski aktivira u slučaju dvostrukog kvara motora ili potpunog električnog/hidrauličnog kvara, koristeći brzinu vetra za generisanje hitne energije.

Kao moguće uzroke nesreće leta AI-171, u kojoj je poginulo 260 ljudi, od kojih je 241 bio u avionu, pominju se kvar motora, hidraulični ili električni kvar, kao i softverski problemi.

(Aero.rs)