Finsko ratno vazduhoplovstvo šalje svoje ljude u Švedsku, hoće da kupe Global Eye sistem
I sama najava ovakvog poteza je jasan znak kako nordijske vazduhoplovne snage teže sve bližim operacijama između Danske, Finske, Norveške i Švedske na višem nivou
Komanda Finskog ratnog vazduhoplovstva (Ilmavoimat) uskoro bi mogla poslati jedan broj svojih pripadnika u Švedsku, kako bi učestvovali u radu tamošnjeg sistema za rano upozoravanje i kontrolu Global Eye AEW.
Švedska, koja je u junu ove godine najavila kupovinu trećeg Global Eye aviona, planira da kupi ukupno četiri vazduhoplova Saab AEW, koji su zasnovani na poslovnom mlaznom avionu Bombardier Global 6000.
Komandant finskog vazduhoplovstva, general-major Juha-Peka Keranen, rekao je na konferenciji Global Air & Space Chiefs da se razmatra slanje osoblja kako bi pomogli Švedskoj u radu AEW aviona, što bi kasnije moglo da dovede do toga da Finska nabavi jedan od ovih aviona, piše Aviationweek.
I sama najava ovakvog poteza je jasan znak kako nordijske vazduhoplovne snage teže sve bližim operacijama između Danske, Finske, Norveške i Švedske na višem nivou. Visoki vojni lideri na konferenciji kažu da vide prostor za dalju saradnju izvan zajedničkih vežbi i operativnog planiranja koje trenutno usavršavaju.
Šef Švedskog ratnog vazduhoplovstva (Flygvapnet), general-major Jonas Vikman, rekao je da bi "blisko partnerstvo u oblastima kao što je osnovna obuka moglo poboljšati kvalitet usluga bez dodatnih troškova".
Vojni zvaničnici su takođe signalizirali da imaju slične brige oko modernizacije odbrane. Visoki prioriteti trenutno za dansku vazduhoplovnu komandu su poboljšanje sposobnosti za obaveštavanje, nadzor i izviđanje, kao i vazdušna i raketna odbrana, rekao je brigadni general Henrik Hegner Nilsen, zamenik komandanta Kraljevske danske vazduhoplovne komande (Flyvevåbnet).
Glavnokomandujući Norveškog ratnog vazduhoplovstva (Luftforsvaret), general-major Rolf Foland, takođe kaže da je poboljšanje vazdušne i raketne odbrane među njegovim glavnim prioritetima, iako je velika potražnja širom zapadnih zemalja dovela do dugih čekanja na proizvode zaključuje Aviationweek.
(Aero.rs)