Transportni džin dobija novu namenu: Erbas A400M prošao testove kao vatrogasni avion
Erbas Difens end Spejs (Airbus Defence and Space) je objavio da je, nakon serije testova koji su sprovedeni 2022. u Španiji i 2023-2024. uz "pomoć" Luftvafea, nedavno uspešno završena serija testova aviona A400M opremljenog specijalnim protivpožarnim kompletom koji su sprovedeni na aerodromu Nîm-Garon (Nimes-Garons) u Francuskoj.
Cilj ove kampanje bio je da se nezavisno proceni efikasnost protivpožarnog kompleta razvijenog za avion A400M. Testove je sproveo Centar za testiranje i istraživanje (CEREN), Entente Valabre - francuska lokalna javna ustanova koju je ovlastilo i odobrilo Ministarstvo unutrašnjih poslova Francuske.
CEREN je prepoznat kao stručna institucija u oblasti procene šumskih protivpožarnih sredstava i opreme, kao i u obučavanju kadrova u Francuskoj i inostranstvu, piše portal Aviation24.
Testovi su sprovedeni krajem aprila 2025. godine i obuhvatili su više bacanja protivpožarnog sredstva iz aviona A400M iznad ciljne zone na aerodromu Nim Garon. CEREN je sproveo testove pomoću posebnog sistema koji omogućava da se precizno izmeri raspodela i koncentracija sredstva na tlu. Tokom ispuštanja, avion je leteo na visinama ispod 30 metara (98 stopa) i brzinom od oko 230 km/h (125 čvorova).
Roll-on/Roll-off (Ro-Ro) protivpožarni komplet koji je razvila kompanija Erbas ne zahteva trajne modifikacije aviona - bilo koji A400M (transporter o kom jeAero.rs više puta pisao) može se brzo rekonfigurisati za protivpožarne misije u veoma kratkom vremenskom roku.
Komplet se postavlja u teretni prostor i uključuje rezervoare koji se mogu napuniti za manje od deset minuta pomoću standardnih pumpi. Omogućava gravitaciono izbacivanje do 20 tona vode ili protivpožarnog sredstva preko zadnje rampe aviona.
Zahvaljujući mogućnosti poletanja i sletanja na kratke piste, uključujući i neasfaltirane, A400M može da deluje sa različitih vrsta infrastrukture – vojnih baza, naprednih aerodroma ili područja blizu zona katastrofa. Uređaj ima i izuzetnu upravljivost i može da se koristi i danju i noću, u skladu sa najstrožim bezbednosnim standardima.
(Aero.rs)