• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

JAT bi bio ponosan: Air Serbia najveći avio-prevoznik na prostoru nekadašnje Jugoslavije

Vreme čitanja: oko 2 min.

Posle Air Serbia i Wizz Air, treći prevoznik na prostoru nekadašnje Jugoslavije po raspoloživim kapacitetima u prvom tromesečju 2024. je hrvatska Croatia Airlines, a Turkish Airlines je na četvrtom mestu

  • 0
Wizz Air Salinger Igor

Prvi put od kad posluje pod sadašnjim imenom, Air Serbia (JU) je i po ukupnom broju planiranih letova i po raspoloživim kapacitetima (odnosno broju sedišta na letovima) postala najveći avio-prevoznik na prostoru nekadašnje Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije.

Do prva tri meseca 2024., na koje se statika odnosi, najveća ex-Yu avio-kompanija bio je niskotarifni  Wizz Air (W6), prvenstveno zahvaljujući svojim bazama u Skoplju, Beogradu i sada zatvorenoj Tuzli i razgranatoj mreži linija.

Tokom prvog kvartala, najprometnije linije sprske nacionalne avio-kompanije, odnosno sa najvećim brojem raspoloživih sedišta su Istanbul (IST), Podgorica (TGD), Cirih (ZRH), Moskva (SVO), Pariz (CDG), Atina (ATH), Tivat (TIV) i Barselona (BCN), prenosi Ex-Yu Aviation.

Air Serbia Salinger Igor
Uz intenzivno širenje mreže, jedan od razloga preuzimanja vodeće pozicije u regionu od strane Air Serbia sigurno leži i u činjenici da Wizz Air ne da nije imao prostora za povećanje svojih usluga, već se našao u situaciji da ih smanjuje, zbog problema sa motorima kojima je opremljen veliki broj aviona iz flote mađarskog avio prevoznika.

Kako je Aero.rs već pisao, motori koji pogone stotine aviona širom sveta moraće na vanrednu inspekciju, odnosno moraju se skinuti sa aviona. To će uzrokovati njihovo privremeno prizemljenje, odnosno "ispadanje" iz saobraćaja, što će za rezultat imati smanjenje raspoloživih kapaciteta avio-kompanija, pa samim tim i određene redukcije u redovima letenja.

Wizz Air Salinger Igor
Wizz Air premešta dva svoja aviona iz Skoplja i jedan iz Beograda tokom prvog tromesečja, a koristiće manji A320 umesto A321 na jednom broju svojih iz ove dve baze. Niskotarifni avio-prevoznik privremeno prekida dve linije iz Skoplja (SKP), po jednu za Niš (INI) i Ljubljanu (LJU), a smanjiće i broj letova na nekim linijama iz Ohrida i Prištine.

Air Serbia je takođe donekle smanjila svoju mrežu tokom prvog kvartala "u skladu sa planom", navodi ovaj izvor, ali će ipak biti biti ispred Wizz Air u regionu sa 1,23 miliona sedišta i preko 10.200 letova . Oba parametra su porasla zavidnih 33,5% i 28,3% u odnosu na prošlu godinu.

Prošle godine, i direktor srpske nacionalne avio kompanije Jirži Marek označio je Wizz Air kao najveću konkurenciju Air Serbia, kako je Aero.rs tada preneo.

A330 Salinger Igor
Wizz Air nam je najveća konkurencija u Beogradu. U poređenju sa 2019. oni su povećali svoj kapacitet za 190%. Naši kapaciteti su za 30% veći u odnosu na period pre pandemije Covida. Wizz Air je težak igrač u Beogradu. Nadmećemo se sa njima na nekoliko linija. Nekada pobedimo mi, a nekada oni. Postoje i rute gde se naše ponude dopunjuju. Uvek smo otvoreni za konkurenciju, jer nas ona tera da povećamo svoju efikasnost i promenimo pristup prema korisnicima”, rekao je direktor Air Serbia Jirži Marek

Posle Air Serbia i Wizz Air, treći prevoznik na prostoru nekadašnje Jugoslavije po raspoloživim kapacitetima u prvom tromesečju 2024. je hrvatska Croatia Airlines (OU), a Turkish Airlines (TK) je na četvrtom mestu.

(Aero.rs)

Video: Povratak u zlatno doba avijacije: Otkrivamo čari TWA hotela na najpoznatijem aerodromu u svetu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>