Vreme čitanja: oko 2 min.
Balkan strateški važan za airBaltic: Tokom maja poleću ka Kišinjevu, Ljubljani, Prištini, Sofiji i Tirani
Vreme čitanja: oko 2 min.
Matični aerodromi kompanije strateški postavljeni između Skandinavije i jugoistočne Evrope. Balkanske zemlje nedovoljno servisirane i imaju veliki potencijal
Aerodromi na Balkanu biće važan faktor u poslovanju letonske avio-kompanije airBaltic (BT).
Ovo je potvrdio Mantas Vrubliauskas, direktor razvoja mreže u ovoj avio-kompaniji, rekavši da će airBaltic operisati na oko 130 ruta, uključujući i 17 novih destinacija tokom letnje sezone.
Ovim letonska kompanija želi da predstavi Rigu kao čvorište koje će povezati Balkan s jedne i nordijske kao i zemlje Zapadne Evrope s druge strane, o čemu je Aero.rs pisao.
Mreža letova avio-kompanije preoblikovana je zbog rata između Rusije i Ukrajine, navodi portal Aviationweek.
"Ranije smo bili veoma prisutni u Rusiji i Ukrajini. Oko 10%-15% ukupnog saobraćaja dolazilo je iz Rusije i Ukrajine, i to smo izgubili preko noći", rekao je Vrubliauskas, na konferenciji Routes Europe koja je održana u Arhusu, Danska.
AirBaltic je isprva redistribuirao svoje kapacitete ka poznatim evropskim letovalištima u Grčkoj, Italiji, Portugalu i Španiji. Međutim, sada airBaltic traži da ponovo uravnoteži tokove svog saobraćaja, dodajući letove ka sedam novih zemalja na Balkanu.
Vrubliauskas je rekao da su matični aerodromi airBaltica strateški postavljeni između Skandinavije i jugoistočne Evrope. Dodao je da su Balkanske zemlje nedovoljno servisirane i imaju veliki potencijal.
U maju, airBaltic će pokrenuti nove usluge za Kišinjev, Ljubljanu, Prištinu, za Skoplje je već poleteo, a tu su i aerodromi u Sofiji i Tirani. Letovi ka Beogradu Bukureštu, Dubrovniku, Splitu i Tivtu su uvedeni ranije.
Kompanija sa sedištem u Rigi takođe planira da ponovo uspostavi letove za Ukrajinu čim to bude bezbedno, služeći Kijev 7 puta nedeljno iz Rige, 4 puta nedeljno iz Viljnusa i 3 puta nedeljno iz Talina. Takođe su planirani letovi za Lavov 4 puta nedeljno iz Rige, 2 puta nedeljno iz Viljnusa i 1 put nedeljno iz Talina.
"Želimo da budemo prva avio-kompanija koja će se vratiti u Ukrajinu, i činimo sve što je moguće da se to dogodi", rekao je Vrubliauskas.
AirBaltic ima flotu od 47 aviona Airbus A220 na redovnim putničkim i wet-lease uslugama, prevozeći 4,5 miliona putnika godišnje, ili 6,9 miliona uključujući wet-lease letove, precizira Aviationweek.
(Aero.rs)
Video: British Airways u Beogradu posle trinaest godina
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.