• 0

Vreme čitanja: oko 4 min.

GetJet proširuje biznis, lete i za Air Serbia: Litvanci žele prihod od milijardu evra godišnje do 2030.

Vreme čitanja: oko 4 min.

Avio-kompanija poznata po uslugama iznajmljivanja aviona sa posadama širi delatnost i u MRO segment.

  • 0
GetJet Salinger Igor

Na srpskom tržištu dobro poznata litvanska avio-kompanija specijalizovana za iznajmljivanje aviona sa posadama GetJet Airlines do kraja ove i u sledećoj godini planira proširenje spektra svojih usluga, a sve sa krajnjim ciljem dostizanja godišnjeg prihoda od milijardu evra do kraja decenije.

Srpska nacionalna avio-kompanija sarađuje od prošle godine sa GetJet Airlines, o čemu je Aero.rs već pisao. Do saradnje je došlo najjednostavnije rečeno kao posledica situacije na tržištu avio-prevoza: Air Serbia je očigledno imala putnike i linije i ima ih sve više ali ne i dovoljno svojih kapaciteta da na tu potražnju adekvatno odgovori, a GetJet je kompanija koja je specijalizovana upravo da u takvoj situaciji ponudi svoje resurse – odnosno avione, posade i održavanje.

Ovaj vid iznajmljivanja poznat je pod skraćenicom ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance) ili žargonski “mokri najam” (wet lease). Sa druge strane, u ovakvoj saradnji GetJet se ne bavi uopšte razvijanjem putničkog tržišta, rezervacijama, prtljagom, žalbama putnika, jednostavno ničim što nije direktno vezano za letenje.

Ono što se u biznisu naziva “vertikalna ekspanzija” za GetJet Airlines će biti pre svega u segmentu MRO (Maintenance, Repairs, Operations) usluga, odnosno održavanje aviona.

"Planiramo proširenje GetJet usluga i na održavanje aviona; nameravamo našim klijentima ponuditi podršku za flotu, uključujući linijsko održavanje, heavy maintenance (C i D pregledi), trgovinu rezervnim delovima i komponentama aviona,” kaže za ch-aviation Darijus Viltrakis, generalni direktor GetJet Aviation Holdings grupe.

GetJet je nedavno iznajmio hangar za potrebe održavanja sopstvene flote.

GetJet Salinger Igor

"Naš plan za centar za održavanje aviona u Litvaniji je da unapredimo operativnu efikasnost i pružimo još sveobuhvatnije usluge u avijaciji. Pružanje usluga održavanja trećim licima takođe nam omogućava da dodamo dodatni izvor prihoda. Već smo započeli održavanje sopstvene flote iznajmljivanjem hangara u Rigi. Ovo se pokazalo kao vrlo isplativo rešenje za unapređenje naših operacija, pa smo odlučili da imamo centar za održavanje i u Litvaniji," kaže Viltrakis.

"Planiramo da investiramo sopstvenu dobit i prikupimo do oko 150 miliona evra kapitalnog rasta za naš investicioni plan u Litvaniji, proširujući naše vertikalne kapacitete. Sveobuhvatni cilj je da poslujemo sa prihodom od milijardu evra do 2030. godine," reči su generalnog direktora GetJet Aviation Holdings grupe.

"Što se tiče naše horizontalne strategije, planiramo da nastavimo sa investiranjem u obnovu flote kako bismo mogli da koristimo avione stare pet do sedam godina, a što se tiče broja aviona, održavaćemo flotu od oko 15 do 20 aviona."

GetJet Salinger Igor

Da je milijarda evra godišnjeg prihoda cilj ove avio-kompanije, potvrdio je i osnivač GetJet Aleksandar Celiadin u intervjuu za Aviation Business News i izneo neke zanimljive detalje o kratkoj ali dinamičnoj istoriji ove avio-kompanije.

“Prošli smo kroz teška vremena, naročito tokom pandemije koronavirusa, koju smo uspešno prebrodili zahvaljujući strateškom planiranju. Da ilustrujem složenost ovog operativnog izazova, morali smo da smanjimo flotu sa 25 na oko 10 aviona. Prešli smo sa putničke na kargo avijaciju preko noći. Naš širokotrupni A330 smo prenamenili za prevoz medicinskih zaliha i prvi smo doneli vakcine protiv Covid-19 u Litvaniju,” opisuje izazove sa kojima su se susretali Celiadin i dodaje: “Sposobnost da se brzo prilagodimo omogućila nam je da se vratimo jači, sada operativno imamo flotu koja nam odgovara, od 15 do 18 aviona” kaže osnivač GetJets koji je inače u industriju vazdušnog saobraćaja ušao takoreći od malih nogu - otac mu je bio inženjer vazduhoplovstva a živeli su pored aerodroma.

B737800 Salinger Igor

Celiadin smatra da biti u Litvaniji u poslovnom smislu ima prednosti: “Biti baziran u Litvaniji ide u našu korist. Nalazi se u središtu Istočne i Zapadne Evrope, što je savršeno za brzo i efikasno stizanje bilo gde. Ova centralna pozicija pomaže nam da naše operacije budu jednostavne, a vreme reakcije brzo. Plus, Litvanija nije skupa kao mnogi delovi Zapadne Evrope, pa možemo da postignemo više bez trošenja bogatstva.”

GetJet Salinger Igor

Komentarišući izazove industrije vazdušnog saobraćaja, pre svega probleme u lancu snabdevanja rezervnim delovima i operativne poremećaje redovnosti saobraćaja, osnivač litvanske ACMI kompanije kaže da “proaktivno rešavaju ove probleme ulaganjem u samoodrživost” odnosno prevedeno na narodski srpski jezik “u se i svoje kljuse”.

To uključuje obuku sopstvene posade i unapređenje sposobnosti održavanja flote kako bi smanjili zavisnost od spoljašnjih dobavljača.”

GetJet grupa poseduje dozvole za rad (Air Operator Certificate) izdate u Litvaniji i Letoniji, pri čemu litvanski AOC podržava 13 aviona, uključujući sedam A320, jedan A321 i pet B737-800, dok GetJet Airlines Letonija ima jedan A320.

Airbus A319 A320 Salinger Igor

Trenutno za Air Serbia lete četiri aviona A320 GetJet-a, četiri za Vueling Airlines, kao i A321. Jedan Boeing 737-800 trenutno leti za Air Arabia Maroc dok se ostali avioni tipa Boeing 737-800 koriste za kratkoročni najam i ad hoc letove za avio-kompanije i turističke agencije, uključujući i Air Serbia za koju su letela dva aviona ovog tipa, poslednji put krajem jula ove godine.

(Aero.rs)

Video: Dassault Falcon 6X u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>