Spirit i Frontier Airlines pod istragom Senata zbog zloupotrebe podataka putnika
Spirit Airlines i Frontier Airlines, dve vodeće niskotarifne aviokompanije u Sjedinjenim Državama, našle su se na udaru američkih senatora nakon saslušanja na kojem su rukovodioci ovih kompanija odbili da odgovore na pitanja o tome kako se podaci putnika koriste za određivanje cena karata i dodatnih taksi.
Senatori Megi Hasan, Džoš Hauli i Ričard Blumental uputili su 23. januara pismo generalnim direktorima kompanija Spirit Airlines Edvardu Kristiju III i Frontier Airlines Beriju Biflu. Ovo pismo usledilo je nakon saslušanja iz decembra 2024. godine pred Stalnim pododborom Senata za istrage, na kojem rukovodioci nisu pružili jasne odgovore o upotrebi podataka putnika, piše Simple Flying.
Senatori su izrazili zabrinutost zbog mogućnosti da aviokompanije koriste lične podatke putnika kako bi manipulisale cenama sedišta. U pismu su naveli da bi ova praksa mogla dovesti do toga da putnici na istom letu plaćaju različite cene za iste vrste sedišta, uprkos rezervaciji u istoj klasi karte.
Posebnu pažnju izazvalo je pitanje senatora Haulija o tome zašto aviokompanije zahtevaju da putnici unesu podatke o svom uzrastu, polu i geografskom položaju pre nego što im prikažu cenu sedišta. Ovo je podstaklo sumnje da Spirit i Frontier prikupljaju podatke koji nisu neophodni za proces rezervacije.
Tokom saslušanja, rukovodioci Frontier Airlinesa nisu uspeli da objasne zašto njihova veb stranica zahteva određene lične informacije pre nego što prikaže takse za sedišta. Naveli su da putnici mogu pronaći informacije o taksama na posebnom linku, ali su priznali da takse za sedišta nisu uključene na toj stranici. Takođe, postavljeno je pitanje da li ove aviokompanije koriste softver Navitaire, koji omogućava dodatni prihod kroz prilagođavanje cena na osnovu prikupljenih podataka o potrošačima.
Senat je dao kompanijama rok do 24. februara 2025. godine da odgovore na šest ključnih pitanja:
- Da li će prestati da zahtevaju lične informacije pre prikazivanja cena karata i sedišta? Ako ne, zašto?
- Zašto zahtevaju lične podatke putnika pre nego što prikažu cene sedišta?
- Koje tačno podatke koriste u algoritmima za određivanje cena?
- Da li koriste Navitaire za prikupljanje ili korišćenje podataka putnika?
- Koje mere zaštite su postavljene da spreče diskriminaciju ako se podaci koriste za prilagođavanje cena?
- Koliko bi koštalo da se sistem promeni tako da putnici mogu videti cene sedišta bez unošenja ličnih podataka?
Ove optužbe dodatno narušavaju poverenje u poslovne modele niskotarifnih aviokompanija i mogu ukazivati na razloge za rast cena na letovima koji se reklamiraju kao povoljni.
Iako je prikupljanje podataka uobičajeno na internetu, zloupotreba tih podataka za manipulisanje cenama karata izaziva ozbiljnu zabrinutost. Putnici bi trebalo da budu oprezni ako aviokompanije zahtevaju nepotrebne lične informacije tokom procesa rezervacije, jer to može uticati na cenu karte.
Senat sada čeka odgovore Spirit i Frontier Airlines-a, što bi moglo odrediti budućnost ovih spornih praksi u industriji avio-prevoza.
(Aero.rs)
Video: Aerodrom Beograd: Airbus A320, A320neo i Embraer E195
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.