
Prat i Vitni uvodi 3D štampu za održavanje GTF motora: Kraće vreme remonta i niži troškovi
Kompanija Prat i Vitni (Pratt & Whitney), poznati američki proizvođač avio-motora i član korporacije RTX, predstavila je novu tehnologiju aditivne proizvodnje koja će značajno ubrzati i pojednostaviti procese održavanja motora iz porodice Geared Turbofan (GTF). Ova inovacija, zasnovana na 3D štampi metodom Directed Energy Disposition, omogućiće smanjenje vremena popravke kritičnih komponenti za više od 60%.

Nova era remonta motora
Inženjerski tim Prat i Vitnija iz Tehnološkog akceleratora na Floridi razvio je novu metodu popravke delova kućišta GTF motora pomoću 3D štampe. Ova metoda eliminiše više koraka iz dosadašnjeg procesa, skraćuje vreme termičke obrade i smanjuje potrebu za promenom alata, što direktno doprinosi nižim troškovima i kraćem vremenu remonta (TAT).
Motori iz GTF porodice pokreću širok spektar aviona, uključujući Erbas A220 (PW1500G), A320neo (PW1100G) i Embraer E2 (PW1900G). Kompanija procenjuje da će ovom tehnologijom u narednih pet godina biti obnovljeni delovi u vrednosti od čak 100 miliona dolara.

Proširenje kapaciteta sa Delta TekOps-om
Uporedo s predstavljanjem nove tehnologije, Prat i Vitni je objavio i proširenje saradnje sa Delta TekOps-om, MRO odeljenjem kompanije Delta erlajns. Novi dogovor predviđa povećanje kapaciteta remonta motora GTF u objektima u Atlanti za preko 30%, omogućavajući godišnji remont do 450 motora, čime ova lokacija postaje jedna od najvećih u globalnoj GTF mreži za održavanje.
Saradnja sa MTU Aero Enžinsom
Još jedan značajan iskorak dolazi kroz proširenje saradnje sa nemačkom kompanijom MTU Aero Enžins, koja ima 18% udela u GTF programu. MTU će povećati svoj godišnji kapacitet na 600 remonta motora PW1000G porodice, dodatno ojačavši globalnu mrežu za održavanje ovih motora.

Reakcija na izazove u snabdevanju i pouzdanosti
Prat i Vitni aktivno radi na rešavanju problema u lancu snabdevanja i pouzdanosti, uključujući i specifične izazove vezane za PW1100G motore nakon otkrića defekata u materijalu korišćenom u periodu 2015–2021. Kompanija je sprovela ubrzane inspekcije i zamene, ali ističe da nove tehnologije poput aditivne proizvodnje mogu igrati ključnu ulogu u povećanju dostupnosti motora i efikasnijem održavanju flote.
Prema podacima portala ch-aviation, u svetu trenutno postoji 2.335 aviona sa GTF motorima, od kojih je 774 u skladištu ili na održavanju, što dodatno potvrđuje potrebu za proširenim i ubrzanim MRO kapacitetima.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.