Erbas objavio rezultate za prvi kvartal 2025: Godina je počela bolje od očekivanog

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Najveći svetski proizvođač aviona, Erbas, iznenađujuće je dobro započeo godinu uprkos manjem broju isporučenih letelica. Međutim, trgovinski rat koji su započele Sjedinjene Američke Države preti da dodatno pogorša već postojeće nestašice ključnih delova.

Generalni direktor kompanije Gijom Fori (Guillaume Faury - na slici dole) u sredu uveče ostao je pri svom cilju da ove godine isporuči 820 komercijalnih aviona i ostvari prilagođeni operativni profit od sedam milijardi evra. Međutim, u toj računici i dalje ne uzima u obzir moguće posledice carina, piše nemački portal Aero.

Vest je naišla na dobar prijem na finansijskom tržištu: akcije Erbasa porasle su za oko dva odsto u trgovanju posle zatvaranja berze na platformi Trejdgejt (Tradegate).

Guillaume Faury - Gijom Fari Foto: Shutterstock

Prema Forijevim rečima, nove američke carine bi dodatno zakomplikovale poslovanje korporacije na čijem je čelu. Njihov opseg, trajanje i način primene još uvek su neizvesni.

Iako aktuelna carinska politika predsednika SAD Donalda Trampa trenutno ne cilja direktno na avio-industriju, već uvedene ili planirane carine i dalje imaju posledice po sektor, rekao je Fori.

Airbus fabrika Foto: Shutterstock

Na primer, kineske avio-kompanije već sada odbijaju da preuzmu nove avione od američkog proizvođača Boinga.

Druge aviokompanije već su jasno stavile do znanja da ne žele da snose dodatne troškove zbog carina. Niti jedna aviokompanija na svetu ne može da izdrži carine od 20% na nove avione, izjavio je direktor Lufthanse Karsten Špor (Carsten Spohr - na slici ispod).

Carsten Spohr Lufthansa CEO Foto: Kirill KUDRYAVTSEV / AFP / Profimedia

Još od pandemije korona virusa, Erbas se suočava s problemima u isporuci ključnih delova za avione, kao što su motori i sedišta. Potražnja za novim, efikasnijim avionima ne jenjava, a Airbus teško uspeva da odgovori na toliku tražnju.

Fori planira da poveća proizvodnju aviona srednjeg dometa iz porodice A320neo, uključujući novu verziju za duge letove A321XLR, na 75 komada mesečno. Ipak, dobavljači ne uspevaju da isprate tempo, pa je cilj proizvodnje pomeren na 2027. godinu.

Airbus A321neo Foto: Shutterstock

I u prvom kvartalu ove godine Erbas se suočavao s nestašicama. Kompanija je isporučila 136 putničkih aviona, što je šest manje nego u istom periodu prošle godine. Zbog toga će se, prema rečima Forija, više isporuka pomeriti ka kraju godine – što je već postala praksa poslednjih godina.

Fori i njegov tim pažljivo prate razvoj situacije u vezi s carinskom politikom. Ipak, još je previše rano da bi se moglo kvantifikovati kakav će uticaj imati. Poslovanje proizvođača aviona i motora zavisi od složenih međunarodnih lanaca snabdevanja. Za neke materijale postoji samo nekoliko dobavljača u celom svetu koji ispunjavaju stroge zahteve avio-industrije.

Finansijski, Erbas je u prvom kvartalu poslovao bolje nego što su analitičari očekivali, uprkos nestašicama. Prihod je porastao za šest procenata u odnosu na prethodnu godinu i iznosio je oko 13,5 milijardi evra. Dobit pre kamata, poreza i vanrednih stavki (prilagođeni EBIT) porasla je za osam procenata na 624 miliona evra. Bolji rezultati u sektorima helikoptera, odbrane i svemira nadoknadili su slabiji učinak u sektoru putničkih aviona.

Iako je najavljeno smanjenje broja radnih mesta u sektoru odbrane i svemira donelo negativan finansijski efekat od 105 miliona evra, zahvaljujući povećanju vrednosti nekoliko vlasničkih udela, neto dobit je porasla za trećinu – na 793 miliona evra. Time je kompanija premašila prosečna očekivanja analitičara.

(Aero.rs)

Video: Jedini preživeli lažni MiG-29: Kako je jedna maketa izbegla i NATO i uništenje u filmu Darka Bajića

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>