Evropska unija uvodi carinu na uvoz aviona iz Boinga ako pregovori sa SAD propadnu

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Evropska unija planira da uvede carine na avione kompanije Boing kao deo svojih predloga za dodatne mere "odmazde" ukoliko trenutni trgovinski pregovori sa Sjedinjenim Američkim Državama propadnu.

Evropska komisija, koja je zadužena za trgovinsku politiku EU, uključiće komercijalne avione na listu američkog uvoza u vrednosti od oko 120 milijardi dolara godišnje koji će biti predmet carina. To bi obuhvatilo skoro 1.200 aviona koje evropske avio-kompanije i zakupci trenutno imaju naručene od Boinga.

Uticaj ovog predloga neće se odmah osetiti kod američkog proizvođača. EU i SAD trenutno vode trgovinske pregovore, a recipročni tarifni režim stupiće na snagu samo ukoliko EU proceni da nije ostvaren dovoljan napredak u smanjenju američkih tarifa. Takođe, carine EU moraju biti odobrene kvalifikovanom većinom država članica pre nego što budu primenjene.

Boeing fabrika Foto: Shutterstock/First Class Photography

Početkom aprila, predsednik SAD Donald Tramp uveo je dodatnu minimalnu carinu od 20% na gotovo sav izvoz iz EU, kao deo svojih tzv. "recipročnih" mera. Nedelju dana kasnije, ovu carinu je smanjio na 10%, dajući rok od 90 dana za trgovinske pregovore, ali taj moratorijum ističe 8. jula. EU je takođe pauzirala svoje protivmere na američku robu u vrednosti od 25 milijardi dolara kako bi pomogla pregovaračkom procesu. Ipak, SAD su zadržale posebne carine od 25% na čelik, aluminijum i motorna vozila iz EU, piše Simple Flying.

Prema pisanju Financial Timesa, evropski komesar za trgovinu Maroš Šefčovič, koji vodi ove pregovore, rekao je u utorak pred Evropskim parlamentom da je EU "u potpunosti angažovana" u razgovorima sa SAD i da je dogovor kroz pregovore i dalje jasan i poželjan ishod, ali značajnih rezultata još uvek nema. Šefčovič je naglasio da EU nije pod pritiskom da prihvati nepravedan sporazum o carinama sa SAD i da se priprema za najgori scenario, precizirajući da su sve opcije na stolu.

Boeing fabrika Foto: Jennifer Buchanan / AFP / Profimedia

Boing je najveći američki izvoznik u sektoru proizvodnje po vrednosti, i sve je ranjiviji kako se sve više upliće u širi trgovinski sukob koji je pokrenuo predsednik Tramp. Kineska vlada već je naložila svojim avio-kompanijama da ne preuzimaju avione naručene od američkog proizvođača tokom trajanja "tarifnog rata", o čemu je portal Aero.rs ranije pisao.  Mogućnost otvaranja "drugog fronta" trgovinskog rata u Evropi mogla bi imati veoma negativne posledice po američkog proizvođača.

Prema najnovijim prodajnim podacima Boinga, kompanija ima čvrste narudžbine za 1.144 aviona od strane evropskih avio-kompanija i zakupaca koje još uvek nisu isporučene, što predstavlja više od 170 milijardi dolara po cenama iz kataloga. Ovo uključuje i njenog najvećeg evropskog kupca, irsku niskotarifnu kompaniju Rajaner (Ryanair), kojem još treba da isporuči više od 180 aviona 737 MAX, kao i dugogodišnjeg kupca Lufthanzu (Lufthansa), koja ima značajne porudžbine za sva tri glavna tipa aviona koje Boing proizvodi.

(Aero.rs)

Video: Air France Boeing B777

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>