• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Pogibija pilota u Grčkoj: Nisu jedini, gašenje požara iz vazduha jedan od najopasnijih poslova za pilote

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kao i grčki, i italijanski kanader gasio je požar u blizini planine Kalćinera u regiji Kataniji na Siciliji i to "niz liticu" što se smatra jednom od najzahtevnijih pilotažnih radnji i postupaka, kada je u zakačio desnim krilom vrh narednog brda što je rezultovalo gubitkom konrole i tragičnim ishodom

  • 0

Tragičan udes aviona Kanader Grčkog ratnog vazduhopovstva u kome su poginula oba pilota, kapetan Hristos Mulas (34) i poručnik Periklis Stefanidis (27) juče na Eviji nažalost još je jedna potvrda da je gašenje požara iz vazduha jedan od najrizičnijih poslova u profesiji pilota.

Način upotrebe aviona protiv neprijatelja koji je u ovom slučaju vatrena stihija ne razlikuje se mnogo od tradicionalne taktike ubotrebe jurišne avijacije još iz doba Drugog svetskog rata: brišući let nekoliko desetina metara iznad tla, otpuštanje "vodene bombe" u kritičnom trenutku vodeći računa o brzini aviona i potom penjanje na bezbnednu visinu za drugi nalet ili odlazak do vode na "dopunu" rezervoara i tako u krug, neekad i više desetina puta dnevno.

U ratovima na avione koji napadaju destvuju protivavionke rakete, topovi i mitraljezi ali ni Kanaderi nisu poštećeni: iznad požara su po pravilu veoma jaka i uglavnom nepredvidiva termička strujanja od vrelog vazduha koji jednako pogubno mogu uticati na avion.

Uz to, jak dim iznad požarišta koji u nekim trenutcima može smanjiti vidljivost skoro na nivo magle ili mraka i čest slučaj više vazduhoplova u malom vazdušnom prostoru skoro su idealni preduslovi za tragičan događaj.

Nažalost, katastrofa grčkog Kanadera nije usamljena. Oktobra prošle godine na Siciliji je u veoma sličnim okolnostima pao Canadier Cl-415 registarske oznake I-DPCN italijanske nacionalne vatrogasne službe (Vigili del Fuoco) i tom prilikom takođe su živote izguba oba pilota.

Avion pozivnog znaka kanader 28 gasio je požar u blizini planine Kalćinera u regiji Kataniji na Siciliji i to "niz liticu" što se smatra jednom od najizazovnijih elemenata ovih ionako već dovoljno zahtevnih pilotažnih radnji i postupaka, kada je u "izvlačenju" zakačio desnim krilom vrh narednog brda što je rezultovalo gubitkom konrole i tragičnim ishodom.

Kanader je letela posada firme Babcok, po ugopvoru sa Nacionalne vatrogasne službe.

Još jedan italijanski Cl-415 doživeo je udes 2003. godine u blizini Brešće. Avion je otpisan, ali su piloti preživeli sa povredama. Italija sada ima 18 aviona ovog tipa.

(Aero.rs)

Video: Požar i dalje bukti kod Dubrovnika

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>