Vodeća britanska namenska kompanija, BAE Systems spremna je da, nakon veoma uspešne poslovne godine (ostvarena rekordna vrednost porudžbina od 93,8 milijardi evra, neto profit veći od 2,4 milijarde evra), u budućnosti sarađuje i sa drugim proizvođačima - kao što je Erbas.
Od početka rata u Ukrajini, akcije ovog proizvođača porasle su za 120%. Nekome to može da se učini sjajnim rezultatom, ali treba imati u vidu da je nemačka namenska kompanija Rheinmetall (koja proizvodi tenkove Leopard 2, oklopna vozila, artiljerijske sisteme i municiju) zabeležila desetostruku porast vrednosti akcija.
U svom finansijskom izveštaju, BAE Systems je naglasio da i dalje radi na jačanju poslovanja kako bi odgovorio na rastuću potražnju iz SAD-a i od međunarodnih kupaca. Očekuje se da će prihodi u 2025. godini porasti do 9%.

BAE Sistems je, osim proizvodnje oklopnih vozila, torpeda i raznovrsnih oružanih sistema u Britaniji, zadužen i za proizvodnju Eurofajter Tajfuna, a u ovom trenutku u saradnji sa italijanskim Leonardom i japanskim Micubiši Hevi Industriz razvija borbeni avion šeste generacije.
U međuvremenu, rukovodstvo BAE izrazilo je spremnost za potencijalnu saradnju sa Erbasom. Generalni direktor kompanije Čarls Vudburn rekao je da bi zajednički programi borbenih aviona mogli omogućiti saradnju i na bespilotnim sistemima.

"To delimično zavisi od spremnosti naših vlada da sarađuju", izjavio je Vudburn. Izvršni direktor Erbasa, Gijom Furi, dao je sličnu izjavu prošlog meseca, navodeći da bi se dva programa mogla ili objediniti ili razvijati kroz zajednički rad.
Slično programu "Global Combat Air" (koji vode BAE, Leonardo i Mitsubishi Heavy Industries), i projekat "Future Combat Air System" (FCAS), koji predvode Airbus i Dassault Aviation, predviđa roj bespilotnih dronova koji bi pratili borbene avione s pilotima. Međutim, i jedan i drugi projekat suočavaju se sa velikim izazovima, pre svega zbog troškova i tehničke složenosti. Spajanje resursa moglo bi pomoći u smanjenju troškova i ubrzanju razvoja.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.