Kasa se prazni: Rusija ostaje bez novca za otkup stranih aviona

Vreme čitanja: oko 2 min.

Gotovo tri milijarde evra do sada je potrošeno na nabavku 150 vazduhoplova za Aeroflot i za druge ruske avio-kompanije

Shutterstock

Ruski budžet za otkup stranih aviona polako se prazni i u kasi je ostalo svega nekoliko milijardi rubalja za kupovinu Boeing i Airbus letelica.

U Nacionalnom investicionom fondu Ruske Federacije (Фонда национального благосостояния - FNB) novca za kupovinu vazduhoplova strane proizvodnje navodno je ostalo malo.

Od ukupno 300 milijardi rubalja (skoro tri milijarde evra) koliko je FNB namenio za otkup aviona stranih lizining kuća koji se nalaze u flotama ruskih avio-kompanija, na raspolaganju je ostalo svega 3,5 milijarde (35 miliona evra), prenela je Gazeta pozivajući se na tekst Kommersanta krajem decembra.

Shutterstock

Gotovo tri milijarde evra do sada je potrošeno na nabavku 150 vazduhoplova kako za Aeroflot tako i za druge ruske avio-kompanije poput Ural Airlinesa, S7 Airlinesa i iFly.

Veliki broj aviona koji su ruski prevoznici iznajmili od zapadnih lizing kuća pre 2022. godine nakon početka rata u Ukrajini nije vraćen vlasnicima.

Kako bi razrešili zakonski spor oko stotine letelica "zarobljenih" u Rusiji, FNB je otkupio deo aviona i vlasništvo nad istima prebacio ruskom preduzeću NLK-Finance koje ih sada iznajmljuje domaćim avio-kompanijama.

Shutterstock/Fasttailwind

Prema pisanju Kommersanta, od ukupno 150 avion njih 86 završilo je u flotama prevoznika Aeroflot Grupe dok još 45 i 19 letelica koriste S7 Airlines odnosno Ural Airlines. Avio-kompanija iFly je dogovorila direktnu kupovinu tri aviona ali navodno još uvek nije dobila sredstva od FNB.

Ostatak novca ruskog investicionog fonda navodno bi trebao da bude potrošen na kupovinu aviona za Aeroflot, tvrdi Kommersant.

Rusko civilno vazduhoplovstvo suočava se sa najvećom krzom u poslednjih nekoliko decenija usled sankcija Zapada i izolacije. Nakon početka rata u Ukrajini u februaru 2022. godine, SAD i EU zabranile su izvoz delova za avione u Rusku Federaciju dok je servisiranje letelica takođe postalo zabranjeno u mnogim državama.

Salinger Igor

Sve ovo je, prema izveštajima ukrajinske obaveštajne službe već uticalo na ispravnost letelica o čemu je nedavno pisao i portal Aero.rs.

Nedostatak aviona u sopstvenom vlasnišvu primorao je ruske prevoznike da zadrže vazduhoplove stranih lizing kuća protivno međunarodnom pravu.

Avio-kompanije se od tada trude da otkupe ove avione kako bi sa istima mogle da lete u inostranstvo, odnosno da bi izbegle mogućnost zaplene po sletanju na strane aerodrome

(Aero.rs)