Ruska kompanija zakupila njivu na koju je sleteo Airbus: Avion (ne)će biti iskorišćen za delove
Još nije doneta definitivna odluka o sudbini Airbusa A320 iz flote ruske avio-kompanije Ural Airlines, koji je 12. septembra prinudno sleteo na polje pšenice zbog nedostatka goriva
Pre samo nekoliko dana potvrđeno je da će vazduhoplov tokom cele zime ostati na otvorenom, baš kako je u drugoj polovini novembra prošle godine najavio portal Aero.rs.
Potom je najavljeno da bi avion mogao biti otpisan i iskorišćen za rezervne delove. Međutim, najnovija informacija objavljena u svetskim medijima govori da je Ural Airlines posle novogodišnjih praznika na godinu dana iznajmio kompletnu njivu u Ubinskom okrugu Novosibirske oblasti, na koju se avion spustio, prenela je Ruavia.
Ovu informaciju je potvrdio i načelnik oblasti, Oleg Konjuk, koji nije imao odgovor na pitanje kako će Ural Airlines posle isteka zakupa podići Airbus A320 u vazduh, s obzirom na to da bi eventualna gradnja piste (neophodne za takvu vrstu operacije) podrazumevala angažovanje mehanizacije i radne snage, mnogo radnih sati i novca.
"Aviokompanija je sa vlasnikom njive potpisala ugovor o zakupu na godinu dana. A onda – ne znam šta će biti, možda će produžiti zakup na još godinu dana“, rekao je Konjuk.
Iako visina zakupa nije otkrivena, mediji procenjuju da bi se moglo raditi o iznosu nešto većem od milion rubalja (nešto više od 10.300 evra), koji pokriva period do septembra 2024. Lokalitet je ograđen i nalazi se pod nadzorom privatne firme za obezbeđenje.
Avion je bio na letu od Sočija (AER) do Omska (OMS), ali mu je tokom spuštanja na odredišni aerodrom otkazala hidraulika. Piloti su odlučili da slete na alternativni aerodrom i krenuli ka Tolmačevu. Međutim, pogrešno su izračunali preostalo gorivo i nisu uspeli da odlete za Novosibirsk.
Avion već četiri meseca stoji na otvorenom, a povremeno se čini da o njegovoj sudbini više znaju novinari nego menadžment kompanije, jer se govorilo i da će avion možda biti rastavljen, pa prevezen u Tolmačevo gde bi se ponovo sklopio.
Sergej Skuratov, generalni direktor Ural erlajnsa, ranije je izrazio nadu da će avion biti restauriran i rekao da je u svetskoj praksi bilo slučajeva da se avioni prevoze odvajanjem krilnih konzola i motora.
Pretpostavljalo se i da će letelica nakon zamrzavanja tla moći samostalno da poleti sa njive, ukoliko se sprovede odgovarajuća priprema.
Pres služba Ural Airlinesa je precizirala da konačna odluka o sudbini vazduhoplova još nije doneta. Dodali su da je kompanija otpočela pregovore sa osiguravajućom kućom oko nadoknade štete.
Rosavijacija je saopštila je da stručnjaci agencije nisu procenili izglede za obnavljanje plovidbenosti aviona, jer je istraga još u toku.
(Aero.rs)