Potvrđeno pisanje portala Aero.rs: Air Serbia i Etihad ponovo partneri, ovoga puta samo code share

Vreme čitanja: oko 2 min.

Novi sporazum dve avio-kompanije stupio je na snagu 30. januara 2024. godine, a važi za letove od 3. februara 2024. godine

Salinger Igor

Air Serbia (JU) i Etihad (EY) uspostavili su novo "strateško bilateralno code-share partnerstvo", objavile su u zajedičkom saopštenju nacionalne avio-kompanije Srbije i Ujedinjenih Arapskih Emirata .

Ovim je potvrđeno pisanje našeg portala, koji je pre skoro dva meseca najavio mogućnost obnavljanja sporazuma, kao i namera Etihad Airways da se vrati na tržište regiona jugositočne Evrope gde je nekada, preko vlasničkog udela u Air Serbia bio veoma prisutan.

Novi sporazum stupio je na snagu 30. januara 2024. godine, a važi za letove od 3. februara 2024. godine.

Trenutno ni Air Serbia ni Etihad ne povezuju Beograd (BEG) i Abu Dabi (AUH) što će zasigurno ograničiti potencijal code-share saradnje.

Salinger Igor
Novi-stari partneri za sporazum kažu da će "putnicima Etihada biće lakše da sa matičnog aerodroma Air Serbie, aerodroma Beograd (BEG) stignu do 12 gradova u jugoistočnoj Evropi, od kojih je devet po prvi put u Etihadovoj ponudi code-share destinacija"

Potpredsednik Etihada zadužen za alijanse i industrijska pitanja, Jurijan Stelder preciztirao je da „ovo partnerstvo omogućava našim putnicima lakši pristup do Beograda, Bukurešta, Budimpešte, Soluna, Tirane, Skoplja i Sofije, ali i putnicima kompanije Air Serbia koji putuju iz Evrope za Abu Dabi”

Etihad i Air Serbia imaju du zajedničku istoriju: bez preterivanja može se reći da je Etihad napravio srpsku nacionalnu aviokompaniju onakvu kakvu je danas znamo, tranformacijom Jat Airwaysa 2013. godine.

Prvih pet godina, uz vlasnički udeo od 49%, emiratska avio-kompanija imala je i ugovor po kome je upravljala poslovanjem Air Serbia.

Foto: Shutterstock/Markus Mainka
Etihad je prodao državi Srbiji svoj vlasnički udeo kroz dve dokapitalizacije kompanije.

Prvo smanjenje udela avio-prevoznika iz UAE u Air Serbia dogodilo se u u decembru 2020. posle devastirajućeg perioda za industriju vazdušnog saobraćaja izazvanog pandemijom koronavirusa. Duga promena vlasničke strukture usledila je novembru prošle godine, neposredno posle obeležavanja 10 godina Air Serbia kada je država otkupila poslednjih 16.4 odsto deonica koje je imao Etihad i tako postala jedini vlasnik nacionalne kompanije koja nosi njeno ime. 

(Aero.rs)