Iberia obavila prvi komercijalni let Airbusom A321XLR – Novi miljenik avio-kompanija leteo iz Madrida za Pariz
Iako se A321XLR trenutno koristi na linijama unutar Evrope, Iberia planira proširenje sa ovim modelom na transatlantske letove.
Španska nacionalna avio-kompanija Iberia obavila je prvi komercijalni putnički let na svetu sa novim Airbusom A321XLR, današnjim letom iz Madrida za Pariz (CDG). Ovaj let sa madridskog aerodroma Barahas predstavlja važan trenutak u istoriji avijacije, jer je novi model aviona A321XLR postao simbol dugoočekivanih inovacija u putničkom vazduhoplovstvu.
Prvi let sa novim tipom aviona – Madrid-Pariz
Avion, registrovan kao EC-OIL, poletio je iz Madrida jutros u 08:18, sa malim kašnjenjem u odnosu na zakazano vreme leta. Sleteo je u Pariz u 09:55, nekoliko minuta ranije u odnosu na predviđeno vreme. Tokom dana, ovaj avion će obaviti još povratnih letova između Madrida i Pariza, a u planu su i letovi za Stokholm u narednim danima.
Airbus A321XLR: Dugo čekani član Iberijine flote
Iberia je godinama najavljivala dolazak ovog aviona, ali su problemi u isporuci odložili početak komercijalnih letova za A321XLR sa kraja oktobra na početak novembra. Prvi avion ovog tipa Iberia je preuzela pre samo nedelju dana, 30. oktobra, nakon što je sleteo u Madrid iz Hamburga. Ovaj avion je prvi od ukupno osam primeraka koji će se pridružiti Iberijinoj floti, koja je većinski sastavljena od Airbusovih aviona.
Novi A321XLR nudi dvoklasnu konfiguraciju za 182 putnika. Smeštaj uključuje 168 sedišta u ekonomskoj klasi, dok biznis klasa ima 14 sedišta u konfiguraciji 1-1, opremljenih ekranima sa 4K rezolucijom za ugodniji let.
Planovi za dugolinijske destinacije
Iako se A321XLR trenutno koristi na kratkim linijama unutar Evrope, Iberia planira proširenje sa ovim modelom na transatlantske letove. U fokusu su destinacije na istočnoj obali SAD-a, a prvi letovi ka Bostonu i Vašingtonu planirani su za sredinu novembra i januar 2025. godine.
Novi Airbus A321XLR predstavlja važnu promenu za Iberiju, omogućavajući avio-kompaniji fleksibilnost u planiranju ruta sa manjim avionom, ali dovoljnog doleta za transatlantske letove.
(Aero.rs)