Croatia Airlines povlači Dash 8 iz upotrebe: Evo kada će prvi turboelisni avioni napustiti flotu
Mada Croatia Airlines izbacuje Dash 8 iz upotrebe, avio-prevoznik iz Zagreba planira da iznajmi turboelisne avione od drugih avio-kompanija
Croatia Airlines planira da u narednoj godini povuče nekoliko Dash 8 aviona iz svoje flote. Turboelisni avioni koje hrvatska nacionalna avio-kompanija koristi već deceniju i po treba da budu zamenjeni sa mlaznim Airbus A220.
Dva od ukupno šest De Havilland Canada DHC-8-400 iz flote Croatia Airlines će prema aktuelnim planovima biti povučena iz upotrebe tokom prve polovine 2025. godine. Letelice registracija 9A-CQA (Slavonija) i 9A-CQB (Lika) uskoro treba da budu vraćene lizing kući u čijem se vlasništvu nalaze, preneo je Ex-Yu Aviation News pozivajući se na pisanje portala Avioradar.
Reč je o avionima starim 16 i po godina koji su kao novi isporučeni Croatia Airlines 2008. godine. Ovo su najstariji primerci Dash 8 u floti hrvatske avio-kompanije - ostali avioni ovog tipa su se pridružili Croatia Airlines u 2009. i 2010. godini, pokazuju podaci Planespotters.
Dugoročni cilj prevoznika je da sve avione zameni modernijim Airbus A220 letelicama ali će zbog dogovorene dinamike isporuka proces obnavljanja flote trajati nekoliko godina. Tako će Croatia Airlines naredne letnje sezone koristiti šest letelica iz A320 porodice aviona, pet A220 kao i četiri Dash 8, piše Ex-Yu Aviation News.
Mada Croatia Airlines izbacuje Dash 8 iz upotrebe, avio-prevoznik iz Zagreba planira da iznajmi turboelisne avione od drugih avio-kompanija.
Direktor Croatia Airlines Jasmin Bajić je najavio da prevoznik namerava da nabavi turboelisne avione po modelu kratkoročnog lizing aranžmana (wet-lease) koji će zameniti već postojeće letelice sličnih kapaciteta, o čemu je Aero.rs pisao. Reč je o lizingu koji podrazumeva ne samo iznajmljivanje aviona već i posada. Pružaoci wet-lease usluga takođe obezbeđuju osiguranje i održavanje za avione koji lete za druge avio-kompanije.
Croatia Airlines želi da nađe partnerskog avio-prevoznika do kraja 2025. godine koja će za nju obavljati kratke letove u mreži poput onih ka Beču, Osijeku i Sarajevu.
(Aero.rs)