Pljušte otkazi i u odbrambenom sektoru Boeinga, zabeležene milijarde dolara gubitka

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kompanija je obavestila 692 radnika iz programa za odbranu, svemir i bezbednost da će u roku od 60 dana ostati bez posla. Među njima ima dosta inženjera

Foto: Miguel J. Rodríguez Carrillo / Getty images / Profimedia

Iako je u proteklom periodu bilo mnogo govora o otpuštanju 17.000 radnika iz sistema Boeing, prema onome što se objavljivalo u medijima - moglo se očekivati da će otkazi biti deljeni u sektoru namenjenom za proizvodnju komercijalnih vazduhoplova. Ipak - nije tako.

Boeing je obavestio 692 radnika iz programa za odbranu, svemir i bezbednost da će u roku od 60 dana ostati bez posla. Nedavno je sličan potez morao da povuče i glavni konkurent Boeinga, Airbus Defence and Space.

Do danas je obaveštenje o otkazu dobilo više od 3.100 zaposlenih u fabrikama Boeinga u Vašingtonu, Oregonu, Južnoj Karolini i Misuriju, o čemu je Aero.rs već pisao. Za razliku od nedavnih najava, ne radi se samo o proizvodnim radnicima, već i o inženjerima. 

Foto: NASA / Zuma Press / Profimedia

Novi izvršni direktor Boeinga, Robert Keli Ortberg, pokušava da preokrene situaciju fokusirajući kompaniju na njeno osnovno poslovanje, piše portal Simple Flying. Njegovi saradnici najavili su da će se sa deljenjem otkaza (do 17.000) nastaviti i u decembru i januaru. 

Sektor odbrane i dalje je od ključne važnosti za poslovanje kompanije uz projekte kao što su F-15EX, F/A-18 Super Hornet, KC-46 Pegasus, MQ-25 Stingray, Apache i Chinook helikoptera.

Foto: ABACA / Abaca Press / Profimedia

S druge strane, svemirski "sektor" ostaje izuzetno izazovan, naročito kada se uzme u obzir činjenica da "novi igrači" poput SpaceX-a transformišu tržište i dodatno otežavaju situaciju tradicionalnim kompanijama poput Boeinga:

Projekat Starliner kapsule premašio je predviđeni budžet za 1,8 milijardi dolara, što je značajan udarac za Boeing. Pored toga, kapsula nije uspela da sprovede planiranu misiju s astronautima, koji su trenutno na Međunarodnoj svemirskoj stanici i očekuju spasavanje SpaceX-ovom kapsulom Dragon sledeće godine.

Foto: Astronaut Provided/Nasa/Planet P / Shutterstock Editorial / Profimedia

Space Launch System, raketni sistem ključan za program povratka na Mesec pod nazivom Artemis, takođe je premašio budžet za više milijardi dolara i kasni nekoliko godina. Istina, misija Artemis I je poletela 2022. dok se očekuje da 2025. poleti Artemis II - prva letelica koja će doći do Meseca još od dana kada je završen program Apolo.

Boeing se suočava i sa problemima u projektima kao što su Insitu (Boeingova kompanija za bespilotne letelice) i United Launch Alliance koji sprovodi sa Lockheed Martinom, a tu su i (barem) dve milijarde dolara gubitka koje će Boeing pretrpeti tokom realizacije projekta Air Force One. 

(Aero.rs)