Sad je stvarno kraj: EK odobrila Lufthansa grupi preuzimanje kompanije ITA
Načinjen je i poslednji korak ka preuzimanju kontrole Lufthansa Grupe nad - sada već i definitivno - prodatom kompanijom ITA.
Evropska komisija, koja je u julu ove godine odobrila preuzimanje pod uslovima koji obavezuju Lufthansu i Ministarstvo ekonomije i finansija (MEF) Italije na obavezne ustupke izdala je saopštenje kojim se transakcija - odobrava.
Podsetimo, Lufthansa i MEF morali su da omoguće jednoj ili dvema konkurentskim kompanijama pristup ključnim linijama kako bi oni mogli započeti direktne letove između Rima ili Milana i određenih aerodroma u Srednjoj Evropi.
Lufthansa i MEF morali su da osiguraju da jedan od tih konkurenata ima pristup domaćoj mreži letova koje je obavljala ITA za ponudu indirektnih letova između određenih aerodroma u Srednjoj Evropi i gradova u Italiji osim Rima i Milana.
Međunarodna vazduhoplovna grupacija i MEF trebalo je da sklope sporazume sa konkurentima radi povećanja njihove konkurentnosti na dugim relacijama između Italije i Severne Amerike, (na primer putem međulinijskih sporazuma ili razmene slotova), piše portal Croatian Aviation. To bi omogućilo povećanje frekvencije direktnih letova i poboljšanje povezanosti za letove sa jednim presedanjem na tim rutama.
Lufthansa i Ministarstvo takođe su bili u obavezi da prenesu slotove za poletanje i sletanje na aerodromu Linate na preuzimatelja obaveza za kratke relacije kako bi se rešili problemi sa konkurencijom u Milanu.
Tokom jučerašnjeg dana precizirano je da će EasyJet preuzeti obaveze za kratke relacije i da će toj kompaniji biti preneti slotovi na aerodromu Linate. Air France-KLM i IAG preuzeće obaveze za duge relacije. Lufthansa i MEF su istog dana dostavili Evropskoj komisiji predloge sporazuma sa ovim kompanijama.
Kao što je očekivano, Evropska komisija je utvrdila da kompanije ispunjavaju relevantne kriterijume, uključujući nezavisnost od Lufthanse, MEF-a i kompanije ITA. Potvrđeno je i da navedene kompanije poseduju finansijske resurse, stručnost i plan za delovanje održive i aktivne konkurentske sile.
Nakon juče izdatog odobrenja od strane Evropske komisije, Lufthansa i MEF mogu sprovesti transakciju. Time se i definitivno stavlja tačka na (ne)uspešnu avio-kompanijsku priču Italije.
(Aero.rs)