Horor na letu za Atinu: Radnik ostao zatvoren u prtljažnom prostoru aviona Turkiš Erlajnsa!
Radnik kompanije Turkiš Graund Servisa (Turkish Ground Services TGS) ostao je zatvoren u prtljažnom prostoru aviona Turkiš Erlajns na letu iz Istanbula za Atinu. Njegovi kolege su ga slučajno zatvorili u kargo odeljku pre poletanja, nakon čega je proveo skoro sat vremena u vazduhu na visini od 11.000 metara, pri temperaturama do -25 stepeni Celzijusa, piše haberair.com.
Incident se dogodio 16. decembra 2024. godine, kada je radnik Ali Čelikten, zajedno sa šest kolega, bio angažovan na utovaru prtljaga na letu TK 1843. Tokom raspoređivanja prtljaga u prtljažnom prostoru, vrata su zatvorena spolja, a avion je poletio dok je Čelikten ostao unutra. U pokušaju da privuče pažnju, udarao je po unutrašnjosti aviona i dozivao pomoć, ali ga niko nije čuo zbog buke motora.
Nakon što su njegove kolege primetile da Čelikten nije prisutan, pregledali su sigurnosne kamere i otkrili da se nalazi u kargo prostoru aviona koji je već bio u vazduhu. Kontrola leta na aerodromu u Istanbulu odmah je kontaktirala posadu aviona, koji je u tom trenutku bio u grčkom vazdušnom prostoru. Avion je preusmeren i izvršio vanredno sletanje na aerodrom Adnan Menderes u Izmiru.
Po sletanju, Čelikten je pronađen u stanju hipotermije među prtljagom. Medicinske ekipe su mu ukazale pomoć, a nakon 3,5 sata intervencije, delimična funkcionalnost nogu mu je vraćena. Zbog izlaganja ekstremnim uslovima, lekari su mu dijagnostikovali potres mozga i suženje krvnih sudova u mozgu. Nakon incidenta započeo je psihološku terapiju.
Policija je uzela izjavu od Čeliktena na aerodromu u Izmiru, nakon čega je TGS organizovao njegovo hitno vraćanje u Istanbul. Njegov advokat Didem Kılıç podneo je tužbu Bakirköy tužilaštvu, zahtevajući odgovornost kompanije TGS zbog propusta u bezbednosnim procedurama.
Incident je izazvao veliku pažnju u javnosti i otvorio pitanje bezbednosti zaposlenih u sektoru zemaljskog opsluživanja, posebno u vezi sa procedurama provere nakon završetka utovara prtljaga.
(Aero.rs)