Rusi spremni na pregovore sa ICAO: Najvažnije - ukinuti status SSC za domaće kompanije
Rusko državno telo za regulaciju pitanja u komercijalnom vazduhoplovstvu - Rosavijacija - radi na tome da Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo (ICAO) ukine status SSC (Significant Safety Concern - Zabrinutost zbog bezbednosnih pitanja), koji je ruskoj avijaciji dodeljen 2022. godine, nakon početka sukoba u Ukrajini, pre svega zbog dvostruke registracije aviona.
Agencija je pripremila analitičke materijale koji ukazuju na to da je odluka ICAO bila politički motivisana i planira da pokrene dijalog sa organizacijom kako bi se status revidirao, prenosi Izvestija, na koju se poziva portal Ruavia.
Podsetimo, 14. septembra 2022. godine istekao je rok od 90 dana koji je ICAO dao Rosaviaciji da reši problem dvostruke registracije aviona iznajmljenih ruskim avio-kompanijama.
Prema članu 18. Čikaške konvencije o međunarodnom civilnom vazduhoplovstvu, jedan avion ne može biti registrovan u više od jedne države. Na osnovu toga, 15. septembra 2022. godine, Rusiji je na ICAO-ovoj stranici sa rezultatima bezbednosnih revizija dodeljen status "crvene zastavice".
Većina ruskih aviona bila je iznajmljena i registrovana na Bermudima. Nakon uvođenja sankcija, Bermudi su povukli Sertifikate plovidbenosti (CoA), što je primoralo ruske vlasti da ih ponovo registruju u Rusiji
Ovo je bilo u suprotnosti sa odredbama Čikaške konvencije i postalo je osnova za sankcije ICAO-a.
Pod pritiskom, kako ga je ruski ministar spoljnih poslova Sergej Lavrov nedavno nazvao, "autoritarnog briselskog režima", lizing kompanije su u proleće 2022. godine povukle Sertifikate plovidbenosti za avione ruskih avio-kompanija. ICAO je morao da reaguje na kršenje Čikaške konvencije, do kojeg je došlo usled sankcija protiv Rusije i prekida ugovora o lizingu.
Tokom 2024. godine, 345 ruskih aviona je ponovo registrovano, a 216 je otkupljeno od strane domaćih avio-kompanija, o čemu je naš portal više puta pisao.
Ovo im omogućava obavljanje međunarodnih letova. Međutim, oko 300 aviona još uvek nije prošlo proces „de-Bermudizacije“. Rosavijacija sarađuje sa stranim zakupodavcima i avijacijskim upravama kako bi rešila ovaj problem.
Uklanjanje SSC statusa moglo bi dovesti do smanjenja troškova osiguranja aviona, posada i putnika. To bi takođe uticalo na procenu rizika po bezbednost, što bi smanjilo operativne troškove avio-kompanija. Na kraju, to bi moglo uticati na cene avionskih karata ili poboljšati profitabilnost prevoznika.
Pored toga, uklanjanje ovog statusa moglo bi uticati na odluke vazduhoplovnih vlasti drugih zemalja u vezi sa avio-saobraćajem sa Rusijom.
(Aero.rs)