Tri sata kašnjenja zbog sletanja na pogrešan aerodrom: Od prave piste putnike AirAsia X delilo 35 kilometara

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Shutterstock

Nekad je dovoljno da nerazgovetno izgovorite samo jednu reč, pa da dođe do velike zabune. Ovo su najbolje na svojoj koži osetili putnici kompanije AirAsia X u sredu, 13. avgusta. Srećom - nije bilo nikakvih neželjenih posledica - osim kašnjenja.

Tog dana je avion Erbas A330-300 (registracija 9M-XXF) malezijske nisko-tarifne kompanije AirAsia X, na letu D7 506 iz Kuala Lumpura (KUL) ka aerodromu Seul Inčon (ICN), skrenuo ka Međunarodnom aerodromu Gimpo (GMP) zbog nepovoljnih vremenskih uslova i zagušenja vazdušnog saobraćaja.

Međutim, nesporazum između kapetana i prvog oficira u pilotskoj kabini s jedne strane i kabinskog osoblja s druge strane - naveo mnoge putnike da pomisle da su već stigli na Inčon.

Foto: Shutterstock

Let je trebalo da sleti na aerodrom u Seulu u 19:50 po lokalnom vremenu, ali je umesto toga dotakao pistu u Gimpu u 20:08. Putnici su izjavili da kapetanova najava o sletanju nije ispravno preneta kabinskom osoblju, zbog čega su članovi posade obavestili putnike da se nalaze na Inčonu, piše Aviation24.

Tek kada su putnici pogledali kroz prozor ili proverili svoje telefone, shvatili su da su u Gimpu, oko 35 km od planiranog odredišta, i obavestili iznenađeno kabinsko osoblje. Jedna članica posade je navodno prokomentarisala da je njeni roditelji čekaju na Inčonu.

Foto: Shutterstock

Avion je ostao na zemlji u Gimpu oko dva sata pre nego što je poleteo ka Inčonu, gde je konačno sleteo u 22:59 — više od tri sata nakon predviđenog vremena.

Zvaničnici kompanije AirAsia X su se izvinili zbog zabune, pripisavši je internom problemu u komunikaciji i obećala da će preispitati svoje procedure informisanja putnika tokom leta. Putnicima pogođenim incidentom ponuđeni su vaučeri za putovanje.

(Aero.rs)