Kondorov Boing 757 prinudno sleteo u Italiji nakon otkaza i plamena iz motora posle poletanja sa Krfa
Let nemačke avio-kompanije Kondor (Condor) iz Krfa ka Dizeldorfu završio je prinudnim sletanjem u Italiji nakon što je motor aviona otkazao neposredno posle poletanja.
Avion tipa Boing 757-330, registracije D-ABOK, na letu DE-3665 iz Krfa (CFU) ka Dizeldorfu (DUS) sa 273 putnika i osam članova posade. Tokom penjanja sa piste 34, desni motor tipa RB211 počeo je da izbacuje plamen uz seriju snažnih detonacija. Očevici su izvestili da su se iz motora jasno videli plamenovi, a ubrzo zatim usledio je i gromoglasan prasak.
Posada je odmah prekinula dalji uspon na visini od oko 8.000 stopa, ugasila oštećeni motor i odlučila da avion preusmeri ka Brindiziju u južnoj Italiji. Na pistu 31 aerodroma u Brindiziju avion je sleteo bezbedno oko pola sata nakon poletanja.
Preliminarne informacije ukazuju da je kvar mogao biti izazvan udarom ptice, što je čest rizik prilikom poletanja i sletanja sa aerodroma u priobalnim područjima. Sumnja na „bird strike“ potkrepljena je izjavama očevidaca i snimcima na kojima se vidi plamen i poremećaj u radu motora.
U stručnim krugovima pominje se i mogućnost kompresorskog zastoja (compressor stall). To je pojava kada zbog poremećaja u protoku vazduha kroz motor dolazi do gubitka potiska i izbacivanja plamena iz izduvnika, često praćenog snažnim prasakom. Takva situacija može nastati upravo nakon udara ptice ili usled drugih poremećaja u radu kompresora.
Putnici su noć proveli u Brindiziju, gde je narednog jutra doleteo zamenski avion Boing 757-300 registracije D-ABOI. On je preuzeo putnike i odveo ih u Dizeldorf sa ukupnim zakašnjenjem od oko 15 i po sati.
Avion D-ABOK, star više od 20 godina, i dalje se nalazi na aerodromu u Brindiziju jer je u toku tehnički pregled i procena štete.
(Aero.rs)