Boing pred rekordnim ugovorom sa Kinom: U igri narudžbina od 500 aviona

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

Boing (Boeing) je, prema pisanju međunarodnih medija, u završnoj fazi pregovora o prodaji čak 500 putničkih aviona kineskim avio-kompanijama. Ako se ovaj dogovor realizuje, bio bi to najveći aranžman između američkog proizvođača i kineskog tržišta poslednjih decenija i značajan pomak za Boing, koji se poslednjih godina suočavao sa ozbiljnim izazovima u Aziji.

Pregovori u toku

Kako prenosi Blumberg, izvor blizak pregovorima otkrio je da bi ovo bila prva velika kineska narudžbina američkih aviona od državne posete tokom mandata Donalda Trampa. Još uvek nisu precizirani rokovi isporuka ni modeli koji bi ušli u paket, ali se očekuje da će najvažniju ulogu igrati Boing 737 MAX. Iako kompanija ima veliki zaostatak u postojećim narudžbinama i probleme sa kontrolom kvaliteta, potencijalna narudžbina tumači se kao dugoročna prilika.

Boing za sada nije želeo da zvanično komentariše informacije, ali je vest uticala na berzu – akcije kompanije porasle su za oko 2%.

Foto: Jennifer Buchanan / AFP / Profimedia

Trgovinska dimenzija

Prema navodima više izvora, kupovina bi mogla da bude deo šireg trgovinskog dogovora između SAD i Kine. To bi istovremeno predstavljalo važan korak u popravljanju bilateralnih odnosa koji su poslednjih godina opterećeni carinskim sporovima.

Kina je bila među poslednjim zemljama koja je sertifikovala 737 MAX nakon nesreća ovog modela, a početkom godine čak je privremeno zabranila uvoz aviona direktno iz SAD. U međuvremenu su isporuke obnovljene, a upravo MAX se vidi kao centralni deo mogućeg paketa od 500 aviona.

Foto: Shutterstock

Boing u kineskoj floti

Kinesko tržište trenutno je pod snažnim uticajem Erbasa, koji ima dominantan udeo u domaćem saobraćaju. Samo ovog meseca Erbasovi avioni obavili su 244.507 letova, dok je Boing zabeležio oko 186.500 (računajući sve tipove zajedno). Ipak, najpopularniji model u kineskom saobraćaju i dalje je Boing 737-800 sa više od 115.000 letova, dok je 787-9 vodeći širokotrupni avion.

Najveći kineski operator Boingovih aviona je China Southern Airlines, sa više od 26.000 planiranih letova ovog meseca.

Ako se pregovori završe potpisivanjem ugovora, Boing bi dobio šansu da povrati izgubljeni deo tržišta od Erbasa i ojača svoju poziciju u drugom po veličini avio-tržištu na svetu.

(Aero.rs)