Falcon 6X sertifikovan za prilaze sa visinom odluke od samo 30 metara
Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) dala je zeleno svetlo avionu Dassault Falcon 6X za primenu unapređenog sistema koji omogućava bolju vidljivost piste tokom prilaza i sletanja (Enhanced Flight Vision System – EFVS). Kako navodi specijalizovani portal Aviation International News (AIN), ova sertifikacija omogućava pilotima da sleću i kada je vidljivost smanjena, uz visinu odluke od samo 100 stopa.
Odobrenje se zasniva na Dassaultovoj tehnologiji FalconEye head-up displeja (HUD), koja kombinuje sintetičke prikaze terena i infrastrukture sa infracrvenim i kamerama prilagođenim radu u uslovima slabe vidljivosti. Na taj način piloti dobijaju jasnu sliku piste i prepreka čak i u magli, izmaglici ili noćnim uslovima, čime se značajno podiže nivo bezbednosti i situacione svesti.
Dopunom sertifikata 3. septembra, EASA je omogućila Falconu 6X izvođenje CAT I prilaza do 100 stopa (približno 30 metara) iznad praga piste, kao i korišćenje tehnika nepreciznog prilaza sa kontinuiranim završnim prilazom.
Za sada je odobrena konfiguracija sa jednim HUD-om, ali Daso planira da uskoro dobije sertifikat i za dual HUD opciju, u kojoj bi oba pilota imali identične prikaze u kokpitu.
Istovremeno, švajcarski privatni operator Albinati Aeronautics obavio je 5. septembra prvi let Falconom 6X na aerodrom Mandelje (LFMD) na jugu Francuske. Uz podršku Dasoa i lokalnih vlasti, operator je dobio odobrenje za operacije na pisti dužine 1.610 metara, uz stroga ograničenja buke i specifičnu geografiju aerodroma.
(Aero.rs)