Nema pilota ali ima pamet: Wingman besposadni vazduhoplov dobija veštačku inteligenciju
Veštačka inteligecija, makar u teoriji, treba da posluži korisnicima Wingman sistema u najrizičnijim fazama borbenih zadataka
Airbus Defence and Space i kompanija Helsing dogovorili su buduću saradnju u oblasti veštačke inteligencije tokom vazduhoplovnog sajma ILA u Berlinu. Kooperacija između dve firme treba da rezultuje kreiranjem naprednog softvera za nedavno najavljeni Wingman sistem.
Predstavnici evropskog konzorcijuma Airbus Defence and Space i firme Helsing potpisale su u Berlinu okvirni sporazum o saradnji. Ovim ugovorom predviđene su zajedničke aktivnosti usmerene na razvoj veštačke inteligecije (Artificial Intelligence - AI) za sistem Wingman, naveo je Airbus u saopštenju 5. juna.
Ovaj dron, takođe najavljen na ovogodišnjem ILA, je bezposadni vazduhoplov, kojim daljinski upravlja pilot u borbenom avionu. Dizajniran je da preduzima visokorizične misije, smanjujući opasnost po pilote.
Veštačka inteligecija, makar u teoriji, treba da posluži korisnicima Wingman sistema u najrizičnijim fazama borbenih zadataka. Prema rečima suizvršnog direktora Helsinga Gundberta Šerfa, čovek će uvek biti deo ovako kompleksnog naoružanja ali će opasni delovi misija zahtevati autonomiju Wingmana koja će se postići integracijom veštačke inteligencije.
"Saradnja aviona sa i bez posade će igrati centralnu ulogu u postizanju superiornosti u vazduhu: sa bespilotnim Wingmanom na njihovoj strani, piloti borbenih aviona mogu da deluju izvan opasne zone. Oni daju naređenja i uvek imaju ovlašćenje za donošenje odluka. Uz podršku veštačke inteligencije, Wingman tada preuzima opasne zadatke, uključujući izviđanje i uništavanje ciljeva ili elektronsko ometanje i zavaravanje neprijateljskih sistema protivvazdušne odbrane", izjavio je generalni direktor Airbus Defence and Space Majk Šhoelhorn.
Novim ugovorom predviđeno je da će Airbus obezbediti svoju ekspertizu u pogledu interakcije vojnih aviona i bespilotnih sistema. Sa druge strane Helsing će raditi na razvoju konkretnih softverskih rešenja i integraciju različitih senzora i algoritama za elektronsko ratovanje, navodi se u saopštenju Airbusa.
(Aero.rs)