• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

A321XLR ponovo kasni: Početak upotrebe uskotrupnog aviona doleta preko 8700 km pomereno za drugu polovinu 2024

Vreme čitanja: oko 1 min.

Kašnjenja programa ipak nisu uticala na zainteresovanost avio-kompanija za ovaj avion jer je model A321XLR naručen u ukupno 550 primeraka

  • 0

Sertifikacija najnovijeg Airbus modela A321XLR će kasniti i datum ulaska u redovan saobraćaj pomeren je za drugu polovinu godine. Dugoočekivani avion već je prikupio stotine porudžbina, a među kupcima se nalaze neke od najvećih svetskih avio-kompanija.

Konzorcijum Airbus saopštio je da A321XLR, verzija popularnog A321neo sa produženim doletom, neće prevoziti putnike pre trećeg kvartala 2024. godine.

Razlog za još jedno u nizu kašnjenja za A321XLR program i ovog puta su problemi u sertifikaciji aviona koja po rečima generalnog direktora Airbusa Gijoma Forija "traje duže od očekivanog", piše Aero Time.

Uprkos nešto kasnijim datumima isporuka aviona, Airbus je prema izjavi direktora rešio određene tehničke nedostatke dizajna A321XLR.

Do nedavno se verovalo da će novi model imati za 370 kilometara manji dolet nego što je to prvobitno najavljeno zbog izmena na zadnjem rezervoaru goriva. Giljam Fori je poručio da će dolet letelice ipak biti u skladu sa inicijalnim predviđanjima.

Airbus je planirao da započne serijsku proizvodnju i isporuke A321XLR u 2023. godini ali je taj rok pomeren za prvi deo 2024. godine. Kašnjenja programa ipak nisu uticala na zainteresovanost avio-kompanija za ovaj avion jer je model A321XLR naručen u ukupno 550 primeraka.

Među naručiocima nalaze se American Airlines, Iberia, Qantas, United Airlines, IndiGo, JetBlue i drugi prevoznici. Na kapacitete A32XLR će se oslanjati ukupno 27 prevoznika, prenosi Aero Time.

A321XLR je najnoviji član A320neo porodice aviona koji prema specifikacijama proizvođača ima dolet od 8.700 kilometara. Zbog velikog doleta, očekuje se da će A321XLR biti korišćen kako na kratkim i srednjim linijama tako i na onim dugačkim, prekookeanskim rutama što nije tipično za letelice ove veličine.

Isto bi, smatraju stručnjaci iz industrije, moglo da dovede do otvaranja velikog broja novih dugačkih linija između manjih gradova čime bi se zaobišlo presedanje u nekom od većih čvorišta.

(Aero.rs)

Video: Air France Boeing 777

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>