• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Direktori velikih kompanija zabrinuti zbog kašnjenja u isporuci aviona: Airbus i Boeing na meti kritika

Vreme čitanja: oko 2 min.

Qatar Airways, Air Arabia, Lufthansa, Emirates, IndieGo, United, samo su neke od kompanija koje imaju problema zbog kašnjenja u lancu snabdevanja, što usporava proizvodnju aviona

  • 0

Lanac snabdevanja u industriji proizvodnje aviona ni pet godina posle izbijanja pandemije Kovida nije se u potpunosti stabilizovalo. Zbog toga i Airbus i Boeing kasne sa svojim isporukama novih vazduhoplova avio-kompanijama.

Iako dva najveća svetska proizvođača kasne, stiče se utisak da je Boeing posebno pogođen čitavom situacijom, s obzirom na to da američka Federalna uprava za avijaciju (Federal Aviation Administration - FAA) pažljivo prati proizvodni proces u ovoj kompaniji, navodi Simple Flying.

Takva situacija, opet, tera avio-prevoznike da prilagode planove za iskorišćenje flote, a mnogi od njih otvoreno izražavaju svoju zabrinutost i frustracije nastale zbog kašnjenja u isporuci novih aviona.

Jedan od njih je Badr Mohamed Al Mer, prvi čovek Qatar Airwaysa, koji nije štedeo ni jednog vodećeg proizvođača letelica, s obzirom na to da se suočio sa kašnjenjima iz njihovih fabrika:

„Mi zaista pokušavamo da pomognemo i Boeingu i Airbusu i da nađemo rešenja za njih kako bi osigurali isporuke... Znam da su pod velikim pritiskom kada je reč o tržištu lanca snabdevanja... Ali moraju da izvrše veći pritisak na te dobavljače kako bi osigurali da avio-kompanije prestanu da krvare“, izjavio je Al Mer, piše Simple Flying.

Slično je i sa kompanijom Air Arabia koja je planirala proširenje flote za kraj ove godine, kada je trebalo da primi veliki broj Airbusovih letelica. Međutim, kašnjenja u proizvodnji uzrokovana poremećajima u lancu nabavke pomerila su isporuku na 2025. godinu.

"Imamo narudžbinu za 120 aviona, i zbog problema u lancu snabdevanja, to je pomereno na drugu polovinu 2025. godine. Međutim, da bismo razvili poslovanje, uzeli smo avione u zakup. Prošle godine smo dobili oko 10. Ove godine dobijamo oko 8. Tako da bi trebalo da imamo nešto više od 90 aviona do kraja 2024. godine, što je u skladu sa našim ciljem", rekao je za Gulf News izvršni direktor Air Arabia - Adel Abdullah Ali.

Carsten Spohr Lufthansa CEO Foto: Kirill KUDRYAVTSEV / AFP / Profimedia

Direktor Lufthanse, Karsten Spar, nedavno je govorio o problemima sa kojima se suočava ova avio-kompanija, uprkos jednoj od svojih najboljih finansijskih godina u 2023. godini. Među tim problemima su i problemi sa isporukom aviona Boeing, o čemu je portal Aero.rs pisao.

"Ovo je izuzetno iritantno i košta nas mnogo, mnogo novca. Međutim, siguran sam da će Boeing rešiti probleme. Industriji su potrebna dva jaka proizvođača. Svi imaju interes da Boeing ponovo može pouzdano da pravi sjajne avione", rekao je Spar u intervjuu za Neue Zuricher Zeitung.

Kao verni kupac Boeinga, Ryanair koristi avione tipa 737, koji su ovih dana pod strogom kontrolom. Sa FAA koja nalaže Boeingu da uspori proizvodnju dok ne reši svoje probleme, prevoznici poput Ryanaira će verovatno suočiti sa kašnjenjima u doglednoj budućnosti.

Lista vodećih ljudi u avio-kompanijama koji su nezadovoljni postojećom praksom Airbusa i Boeinga u sebi nosi i imena direktora kompanija kao što su Emirates, IndiGo i United, koji su izneli slična mišljenja i morali da promene planove porasta flote i mreže destinacija koje osplužuju.

(Aero.rs)

Video: Air France Boeing 777

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>