Avion An-26 u Rusiji se prepolovio na samo kilometar od aerodroma: U letelici bila 41 osoba
Putnički avion An-26 avio-kompanije Utair imao je problema pri sletanju usled kojih doživeo nesreću i skoro se prepolovio u blizini aerodroma Utreni u Jamalo-Nenečkom autonomnom okrugu u Tjumenjskoj oblasti Rusije u subotu (15. jun).
Na snimcima sa mesta udesa vidi se da je An-26 završio poprečno u jarku pri čemu je došlo do teških strukturnih oštećenja trupa.
Ukupno je u avionu je bila 41 osoba - 36 putnika i pet članova posade. Avion je obavljao regionalni čarter let na relaciji selo Sabeta - selo Utreni.
Iz avio-kompanije kažu da za sada nemaju podatke o tome šta je dovelo do nesreće.
Telegram kanal Aviatorschina prenosi da je, prema njihovim podacima, avion tvrdo sleteo (sa jakim udaorm o tlo) kilometar od piste.
Kanal prenosi da su se vremenski uslovi naglo pogoršali pre sletanja aviona: bilo je magle i jakog vetra, kao i značajno niskih oblaka.
Aviaincident prenosi da je "posada spustila stajni trap ranije nego što je bilo potrebno. Zbog toga je avion zakačio ogradu i srušio se" uz napomenu da ova verzija još nije zvanično potvrđena.
Kapetan Igor Č. i kopilot Aleksej R. zadobili su povrede različitog stepena težine. Takođe je povređena i jedna putnica.
U ovom trenutku aerodrom ne prima letove, navodi Aviaincident.
Aviation Safety Network navodi da je u pitanju bio avion registarske oznake RA-26662, proizveden 1979. godine.
Saobraćajno tužilaštvo Novog Urengoja počelo je da proverava poštovanje zakona o bezbednosti letenja, piše svoboda.org.
An-26 je dvomotorni turbopropelerski avion proizveden u Sovjetskom Savezu, razvijen kao vojni srednji transportni avion, ali ima i putničke verzije. Prvi let je obavio 1969. godine, a proizvodio se do 1986. godine.
An-26 je poznat po svojoj robusnosti i sposobnosti da sleti na nepripremljene piste, što ga čini pogodnim za upotrebu u različitim uslovima. U putničkoj verziji, avion može prevoziti oko 40-50 putnika, u zavisnosti od konfiguracije.
I dalje se pogotovu u Rusiji koristi za regionalne letove i može se naći u službi mnogih vojnih i civilnih korisnika širom sveta.
Bivša Jugoslavija nabavila je 15 ovih aviona za RViPVO JNA sedamdesetih godina, od kojih su poslednja dva i dalje na brojnom stanju srpskog ratnog vazduhoplovstva ali su im dani upotrebe odbrojani dolaskom novih Airbus C295, o čemu je Aero.rs pisao
(Telegraf.rs)
Video: Havaji: Izvlačenje nasukanog aviona P-8 Poseidon iz mora
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Рашо
То је авион који не чекићем није лако уништити! Невероватно поуздан и сигуран!
Podelite komentar
Vizitor
Kada se ovo desilo? Ako je prije nekoliko dana (valjda zato i tekst) je li moguće da tamo još ima snijega?Znam gdje je Jamal ali opet,sredina Juna je.Očigledno su piloti zabrljali mada avion je star kao Grčka,možda i bolje što ide u staro gvožđe...
Podelite komentar