Vreme čitanja: oko 2 min.
Sa koliko aviona trenutno raspolaže Air Serbia
Vreme čitanja: oko 2 min.
Flotu Air Srbije trenutno karakteriše raznovrsnost tipova kao i značajan udeo wet leasing aviona
Dinamičan razvoj flote Air Srbije nastavljen je i tokom ove godine. Kompanija trenutno ima 25 aviona u dry (dugoročnom) leasing-u i 7 u wet (kratkoročnom) leasing-u.
U dugoročnom zakupu srpska nacionalna avio-kompanija trenutno ima:
- 10 x Atr72-600 (YU-ALW, ALX, ALY, ALZ, ASA, ASB, ASC, ASD, ASE i ASF)
- 10 x A319 (YU-APA, APB, APC, APD, APE, APF, APK, APL, APM i APN)
- 3 x A320 (YU-APH, APO i APS)
- 2 x A330 (YU-ARB i ARC)
Prosečna starost flote je 13,6 godina.
U toku ove godine, flotu će pojačati još četiri aviona, dva A330 i dva E195. Treći i četvrti širokotrupni A330 u floti Air Serbia će biti dva aviona koja su do nedavno leteli za kompaniju Air Belgium reg. OE-LAC i reg. OE-LCL.
A330 reg. OE-LAC koji će u srpskom registru biti registrovan kao YU-ARD je star 10.6 godina a pre belgijske kompanije leteo je i za Etihad Airways.
Prema sajtu za praćenje aviona FlightRadar24, poslednji zabeležen let ovog aviona je bio iz Brisela za Lisabon gde se trenutno nalazi na servisu. Njegov dolazak u Beograd se za sada očekuje 25. avgusta.
Airbus A330 reg. OE-LCL će u domaćem registru biti registrovan kao YU-ARE je star 10.3 godine i takođe je pre Air Belgium leteo za Etihad Airways. Avion se trenutno nalazi na holandskom aerodromu Bergen op Zoom (WOE) na servisu. Oba buduća aviona A330 YU-ARD i YU-ARE će nositi livery "EXPO Belgrade 2027".
4. jula u Beograd je iz Varšave doleteo Embraer E-195LR registracije OY-GDB. Avion je ofarban u boje srpskog nacionalnog avio prevoznika Air Srbije a njegov ulazak u saobraćaj se očekuje 19. jula posle administartivnih formalnosti za ulazak u srpski registar.
E-195LR registracije OY-GDA, koji je takođe ofarban u boje AirSrbije, nalazi se u Beogradu još od 30. januara ove godine a njegov ulazak u saobraćaj se očekuje takođe 19. avgusta.
Oba aviona je predhodno koristila grčka aviokompanija Marathon airlines koja je blisko sarađivala sa Air Srbijom od prošle godine a saradnju je srpska nacionalna avio-kompanija prekinula 20. februara ove godine posle incidenta njihovog aviona E-195LR registracije OY-GDC na Aerodromu Nikola Tesla prilikom poletanja za Dizeldorf 18. februara.
Oba aviona su uzeta u dry leasingu i njima će upravljati posade Air Srbije. Stari su po 16 godina i mogu da prime po 118 putnika. Njihove nove registracije posle procedure ulaska u srpski registar će biti YU-ATA i YU-ATB.
Tokom ove letnje sezone, Air Srbija je angažovala i dva Embraera E-190 bugarske avio kompanije Bulgaria Air (LZ-PLO, LZ-SOF) koji će leteti za Air Srbiju do kraja letnje sezone.
Za Air Srbiju trenutno lete i četiri aviona A320 kompanije GetJet Airlines u kratkoročnom najmu. (LY-MAL, LY-GYM, LY-CAP i LY-WIZ) kao i jedan A320 kompanije Fly2Sky (LZ-FSB).
(Aero.rs)
Video: Srpski leteći vatrogasci: Više od dva miliona litara vode izbacili na požare za manje od mesec i po
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pera
Što bi rekli kompanija NEMA ni jedan avion u svom vlasništvu, kako su registrovani kao prevozilac i ko im je bez aviona u vlasništvu dozvolio da rade, trebalo bi da odgovori neko od nadležnih.....s druge strane ovako veliki broj aviona u zakupu ovakvom ili onakvom je ozbiljna mašina za pranje i isisavanje... Pitajte zaposlene pod kakvim uslovima rade, možda dobijete iskren odgovor...
Podelite komentar
Mile
A boinzi 737 koji lete svakog dana za AS? I oni su wet lease?
Podelite komentar
Gajic Milan
Cim su se Srpske vlasti opredelile da obilno finansiraju strane firme da dodju u Srbiju da rade, a pri tome zaduzuju drzavu u inostrastvu, logicno je da I avioprevoznik , nazovi Srpski, nema ni jedan svoj avion. Sve dok je avion u lizingu - vlasnik aviona je onaj Koji izdao avion u lizing- do poslednje rate.,...cim ne platis pravu ratu , vlasnik aviona povuce avion nazad I sve sto si placao ti propadne....znaci , prakticno, Srbija nema ni jedan putnicki avion....to vlasti Srbije ocenjuju kao uspeh a samu takvu ekonomiju zovu - EKONOMSKI TIGAR na Balkanu....smesno I ZAlosno....
Podelite komentar