• 8
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Sa koliko aviona trenutno raspolaže Air Serbia

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Flotu Air Srbije trenutno karakteriše raznovrsnost tipova kao i značajan udeo wet leasing aviona

  • 8
Air Serbia Airbus Salinger Igor

Dinamičan razvoj flote Air Srbije nastavljen je i tokom ove godine. Kompanija trenutno ima 25 aviona u dry (dugoročnom) leasing-u i 7 u wet (kratkoročnom) leasing-u.

U dugoročnom zakupu srpska nacionalna avio-kompanija trenutno ima:

  • 10 x Atr72-600 (YU-ALW, ALX, ALY, ALZ, ASA, ASB, ASC, ASD, ASE i ASF)
  • 10 x A319 (YU-APA, APB, APC, APD, APE, APF, APK, APL, APM i APN)
  • 3 x A320 (YU-APH, APO i APS)
  • 2 x A330 (YU-ARB i ARC)

Prosečna starost flote je 13,6 godina.

U toku ove godine, flotu će pojačati još četiri aviona, dva A330 i dva E195. Treći i četvrti širokotrupni A330 u floti Air Serbia će biti dva aviona koja su do nedavno leteli za kompaniju Air Belgium reg. OE-LAC i reg. OE-LCL.

A330 reg. OE-LAC koji će u srpskom registru biti registrovan kao YU-ARD je star 10.6 godina a pre belgijske kompanije leteo je i za Etihad Airways.

Prema sajtu za praćenje aviona FlightRadar24, poslednji zabeležen let ovog aviona je bio iz Brisela za Lisabon gde se trenutno nalazi na servisu. Njegov dolazak u Beograd se za sada očekuje 25. avgusta.

A330 Salinger Igor

Airbus A330 reg. OE-LCL će u domaćem  registru biti registrovan kao YU-ARE je star 10.3 godine i takođe je pre Air Belgium leteo za Etihad Airways. Avion se trenutno nalazi na holandskom aerodromu Bergen op Zoom (WOE) na servisu. Oba buduća aviona A330 YU-ARD i YU-ARE će nositi livery "EXPO Belgrade 2027".

4. jula u Beograd je iz Varšave doleteo Embraer E-195LR registracije OY-GDB. Avion je ofarban u boje srpskog nacionalnog avio prevoznika Air Srbije a njegov ulazak u saobraćaj se očekuje 19. jula posle administartivnih formalnosti za ulazak u srpski registar.

E-195LR registracije OY-GDA, koji je takođe ofarban u boje AirSrbije, nalazi se u Beogradu još od 30. januara ove godine a njegov ulazak u saobraćaj se očekuje takođe 19. avgusta.

Air Serbia Embraer E195 Air Serbia

Oba aviona je predhodno koristila grčka aviokompanija Marathon airlines koja je blisko sarađivala sa Air Srbijom od prošle godine a saradnju je srpska nacionalna avio-kompanija prekinula 20. februara ove godine posle incidenta njihovog aviona E-195LR registracije OY-GDC na Aerodromu Nikola Tesla prilikom poletanja za Dizeldorf 18. februara.

Oba aviona su uzeta u dry leasingu i njima će upravljati posade Air Srbije. Stari su po 16 godina i mogu da prime po 118 putnika. Njihove nove registracije posle procedure ulaska u srpski registar će biti YU-ATA i YU-ATB.

Air Serbia Embraer E195 ilustracija/Embraer

Tokom ove letnje sezone, Air Srbija je angažovala i dva Embraera E-190 bugarske avio kompanije Bulgaria Air (LZ-PLO, LZ-SOF)  koji će leteti za Air Srbiju do kraja letnje sezone.

Za Air Srbiju trenutno lete i četiri aviona A320 kompanije GetJet Airlines u kratkoročnom najmu. (LY-MAL, LY-GYM, LY-CAP i LY-WIZ) kao i jedan A320 kompanije Fly2Sky (LZ-FSB).

(Aero.rs)

Video: Srpski leteći vatrogasci: Više od dva miliona litara vode izbacili na požare za manje od mesec i po

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Pera

    5. avgust 2024. | 17:35

    Što bi rekli kompanija NEMA ni jedan avion u svom vlasništvu, kako su registrovani kao prevozilac i ko im je bez aviona u vlasništvu dozvolio da rade, trebalo bi da odgovori neko od nadležnih.....s druge strane ovako veliki broj aviona u zakupu ovakvom ili onakvom je ozbiljna mašina za pranje i isisavanje... Pitajte zaposlene pod kakvim uslovima rade, možda dobijete iskren odgovor...

  • Mile

    5. avgust 2024. | 19:11

    A boinzi 737 koji lete svakog dana za AS? I oni su wet lease?

  • Gajic Milan

    7. avgust 2024. | 15:45

    Cim su se Srpske vlasti opredelile da obilno finansiraju strane firme da dodju u Srbiju da rade, a pri tome zaduzuju drzavu u inostrastvu, logicno je da I avioprevoznik , nazovi Srpski, nema ni jedan svoj avion. Sve dok je avion u lizingu - vlasnik aviona je onaj Koji izdao avion u lizing- do poslednje rate.,...cim ne platis pravu ratu , vlasnik aviona povuce avion nazad I sve sto si placao ti propadne....znaci , prakticno, Srbija nema ni jedan putnicki avion....to vlasti Srbije ocenjuju kao uspeh a samu takvu ekonomiju zovu - EKONOMSKI TIGAR na Balkanu....smesno I ZAlosno....

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>