
Ruska avioindustrija u krizi: Proizvedeno samo sedam od planiranih 108 aviona od 2022. godine
Ruska avioindustrija suočava se sa ozbiljnim problemima. Prema izveštaju BBC-a, ruska državna korporacija United Aircraft Corporation (UAC) uspela je da proizvede samo sedam putničkih aviona SuperJet 100 od planiranih 108 u periodu od 2022. godine. Kao posledica sankcija Zapada uvedenih zbog napada na Ukrajinu, Rusiji je onemogućen pristup ključnim stranim komponentama potrebnim za proizvodnju i održavanje aviona.

Rusija je pokušala da prevaziđe sankcije razvojem domaće proizvodnje aviona. Program razvoja avio-transportne industrije do 2030. godine predviđao je proizvodnju 1.032 putnička aviona do kraja decenije, uključujući 14 aviona u 2022, 25 u 2023. i čak 69 u 2024. godini. Međutim, zbog nedostatka potrebnih delova, planovi su brzo revidirani. Pored sedam aviona SuperJet 100, proizvedena su samo dva eksperimentalna modela Il-96-400M i Il-114 za testiranje.
Industrijski insajderi tvrde da planovi nisu ozbiljno shvaćeni unutar sektora, već su služili isključivo za „smirivanje državnih zvaničnika“. Ovi problemi dodatno komplikuju situaciju u avioindustriji koja se oslanjala na komponente iz SAD-a, Evrope i drugih zapadnih zemalja.
Pored proizvođača, teškoće osećaju i ruske avio-kompanije. Prema listu Izvestija, oko 30 domaćih avio-prevoznika, koji prevoze 26% ukupnog domaćeg saobraćaja, suočava se s rizikom bankrota do 2025. godine. Veće kompanije poput Aeroflota, Ural Airlinesa i S7 Airlinesa uspele su da zadrže određeni broj aviona otkupivši ih uz podršku Nacionalnog fonda za dobrobit, dok manje kompanije nemaju takve mogućnosti.
Za razliku od ruskog sektora, vodeći proizvođači poput Boeinga i Airbusa uspešno savladavaju izazove u lancima snabdevanja i ispunjavaju ciljeve proizvodnje. U 2023. godini, Boeing je isporučio 528, a Airbus 735 aviona. Ovi podaci naglašavaju koliko je ruska avioindustrija daleko od globalnih standarda.
Rusija se suočava sa jednim od najvećih izazova u avioindustriji u svojoj istoriji. Ambiciozni planovi za proizvodnju više od 1.000 aviona do 2030. godine čine se nerealnim bez značajnih promena u lancu snabdevanja i tehnologiji. Sve ovo ostavlja pitanje o dugoročnoj održivosti ruskog aviosaobraćaja u svetlu sankcija i ograničenih resursa.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Stojko
Kao i kod nas, direktorii javnih preduzeca pricaju ono sto glavnokomandujuci hoce da cuje, a ne istinu.
Podelite komentar
Baćko
Mislim da će Trump revidirati sankcije prema Rusiji i dozvoliće izvoz Boeing-a u Rusiju. Civilni program naravno. Spasiće i Boeing i ruski aviosaobraćaj, pod parolom Amerika na prvom mestu. Evropa naravno, ostaje u čabru.
Podelite komentar