
Još jedan Boing 737 MAX za kineskog prevoznika vraćen u SAD
Nastavlja se niz sa problemima za američkog proizvođača aviona Boing u Kini, jednom od njegovih važnih tržišta. Još jedan avion Boing 737 MAX 8, koji je prvobitno bio namenjen kineskoj avio-kompaniji „Sijamen erlajns“ (Xiamen Airlines), vraćen je iz Kine u Sjedinjene Američke Države. Let je realizovan 21. marta iz Boingovog centra za završnu obradu u Džoušanu, a avion je sleteo na ostrvo Guam, američku teritoriju u Tihom okeanu, koja predstavlja jednu od usputnih tačaka na putu do Boingovog sedišta u Sijetlu.
Prema navodima agencija, ovo je drugi avion u samo nekoliko dana koji je, umesto da bude isporučen kineskom prevozniku, preusmeren nazad u SAD. Portparol „Sijamen erlajnsa“ potvrdio je da su oba aviona bila namenjena toj kompaniji, ali nije želeo da komentariše razloge za njihovo vraćanje.

Odluka dolazi u trenutku kada Kina, kao kontrameru na američke carine, traži od svojih avio-prevoznika da obustave preuzimanje novih Boingovih aviona i kupovinu američke opreme i delova. Reč je o direktnoj posledici trgovinskog rata između dve sile, koji je eskalirao nakon što su SAD, prema Trampovim merama, uvele carine od 145% na kinesku robu, na šta je Kina odgovorila sa 125% carina na američke proizvode.
Zbog aktuelne situacije, malezijska nacionalna avio-kompanija „Malezija erlajns“ pokazala je interesovanje za avione koje kineske kompanije eventualno neće preuzeti. Izham Ismail, izvršni direktor matične kompanije „Malezija aviejšn grup“, izjavio je da pregovaraju sa Boingom o kupovini aviona i da bi bili spremni da otkupe letelice ako Kina obustavi preuzimanje.
U međuvremenu, i američka kompanija „Delta erlajns“ odlučila je da obustavi preuzimanje aviona iz Erbasovih pogona u Kanadi i Evropi kako bi izbegla dodatne troškove od 10% zbog novih američkih carinskih pravila, što dodatno komplikuje situaciju u globalnom vazduhoplovnom sektoru.
Vraćanje Boingovih aviona i odlaganje isporuka samo su poslednji pokazatelji dubljih poremećaja u industriji, koja se oslanjala na višedecenijski režim trgovine bez carina. Očekuje se da će ovi geopolitički pritisci i dalje uticati na dinamiku isporuka, a pojedini izvršni direktori najavljuju mogućnost dodatnog odlaganja preuzimanja letelica dok se tržišni uslovi ne stabilizuju.
(Aero.rs)
Video: Air Serbia Airbus A319 na aerodromu Nikola Tesla
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.