Brazilska avio-kompanija zainteresovana za COMAC avion: Da li je ovo prvi inostrani korisnik C919?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Mada je na domaćem kineskom tržištu uspeo da prikupi nekoliko stotina porudžbina, COMAC još uvek nije uspeo da plasira C919 u inostranstvu

Foto: Shutterstock

Kineski proizvođač aviona COMAC pronašao je potencijalnog inostranog korisnika za njegov novi model C919. Avion koji je do sada isporučivan isključivo kineskim avio-kompanijama mogao bi uskoro da se nađe i u Brazilu.

Prevoznik Total Linhas Aereas navodno je zainteresovan za nabavku četiri COMAC C919 aviona, preneo je danas Simple Flying pozivajući se na pisanje Reutersa. Jedan od predstavnika avio-kompanije treba da poseti kinesku fabriku u oktobru i razgovara o akviziciji letelica.

Foto: Tanjug/AP/Vincent Thian

Pošto Total Linhas Aereas nije mogao da u relativno kratkom vremenskom roku dobije nove Boeing 737 MAX ili Airbus A320neo avione, imajući u vidu da američki i evropski proizvođači imaju veliki broj porudžbina. Domaći Embraer navodno nije odgovarao potrebama avio-kompanije jer ne nudi dovoljno veliki avion.

COMAC C919 trenutno koriste tri kineske avio-kompanije - China Eastern Airlines, Air China i China Southern Airlines. Uprkos skromnom broju proizvedenih aviona, COMAC ima veliki broj naružbina od domaćih prevoznika.

Mada je na domaćem kineskom tržištu uspeo da prikupi nekoliko stotina porudžbina, COMAC još uvek nije uspeo da plasira C919 u inostranstvu.

Foto: Shutterstock

Total Linhas Aereas mogao bi da bude prvi strani korisnik novog kineskog uskotrupnog aviona. Prevoznik u svojoj floti trenutno ima jedan ATR 42-500, tri kargo Boeinga 727 i četiri 737-400 za prevoz robe. Prosečna starost aviona u floti je 29,4 godine, preneo je Simple Flying.

(Aero.rs)