Crni ponedeljak Alaska Airlinesa: Putnici propuštali letove zbog internet problema
Alaska Airlines suočila se u ponedeljlak sa tehničkim problemima koji su se pojavili ubrzo nakon što je avio-kompanija pokrenula svoju prodaju karata u okviru "Cyber Monday" ponude.
Brojni korisnici su prijavljivali poteškoće prilikom pristupanja sajtu ili mobilnoj aplikaciji, što je kod nekih pojedinaca dovelo čak i do propuštanja letova.
Kompanija je na svom sajtu objavila poruku koja je ukazivala na probleme u vezi sa rezervacijama letova putem sajta, aplikacije ili kontakt centra. Međutim, problem je bio širi: Alaska Airlines je imala poteškoće u održavanju normalnih operacija iz svog glavnog čvorišta na međunarodnom aerodromu u Sijetlu.
Zbog tehničkog problema došlo je do značajnog poremećaja u uslugama, što je primoralo avio-kompaniju da privremeno obustavi sve polaske sa ovog aerodroma kako bi smanjila gužvu, piše Simple Flying.
Sličan problem se dogodio i u septembru ove godine, kada je Alaska Airlines zatražila obustavu operacija iz Sijetla. Prosečno kašnjenje letova tada je bilo 45 minuta, a čak 94% odlaznih letova bilo je odloženo.
Taj prekid IT sistema 22. septembra trajao je nekoliko sati, a svi letovi Alaska Airlinesa i njegovih regionalnih partnera bili su pogođeni do 21:53, kada je FAA ukinula nalog za obustavu polazaka.
Ovo je samo još jedan od incidenata koji je ukazao na ranjivost avio-operacija prilikom ovakvih problema, koji mogu pogoditi samo jednu avio-kompaniju ili aerodrom, ali ponekad mogu eskalirati u globalni problem, kao što se desilo u julu ove godine.
Naime, 19. jula IT prekid doveo je do otkazivanja više od 6.500 letova širom sveta. Problemi su započeli u Sjedinjenim Državama, ali su se ubrzo proširili na Evropu, Australiju, Novi Zeland, Japan, Indiju i druge regione, uzrokovavši velike gužve i usporene procedure na aerodromima, o čemu je Aero.rs pisao.
U septembru, aerodrom Newark Liberty suočio se sa problemima sa FAA opremom, što je rezultiralo preusmeravanjem desetina dolaznih letova i kašnjenjem skoro 250 odlaznih letova.
U avgustu je Port of Seattle, koji upravlja aerodromom u Sijetlu, iskusio višednevni sistemski prekid, a istraživala se i mogućnost sajber napada.
U novembru, British Airways je imao problem sa IT sistemima, što je uzrokovalo gubitak komunikacije sa pilotima i značajne poremećaje u operacijama. Piloti na više lokacija u Velikoj Britaniji i van nje prijavljivali su poteškoće u komunikaciji sa operativnim centrom kompanije, što je dovelo do kašnjenja brojnih letova.
(Aero.rs)