ATR zadovoljan rezultatima u 2024. godini
Dok u sedištu francusko-italijanskog proizvođača turboprop aviona ATR izražavaju zadovoljstvo poslovnim rezultatima u 2024, pojedini mediji ukazuju da je ovaj proizvođač - propustio da dostigne svoje ciljeve.
Kompanija koja je delom u suvlasništvu Erbasa zabeležila je narudžbine za 56 aviona u prošloj godini, što je povećanje od 40 odsto u odnosu na 2023. godinu.
Postojeći i novi operatori aviona ovog proizvođača poručili su 51 avion ATR 72 i pet manjih ATR 42, a "dnevnik" neisporučenih vazduhoplova premašio je broj od 150 letelica, piše Aerotime, ukazujući na činjenicu da je povećano interesovanje azijskih kompanija, kao i ulazak kanadskih prevoznika na tržište ATR aviona.
Tokom prošle godine ATR je isporučio 35 aviona, što je za jedan manje nego 2023. godine, s tim da je jedan dodatni avion bio spreman za isporuku. Ipak - to je zaostatak u odnosu na planiranih 40, na šta ukazuje nemački portal Aero.de. Ovaj portal ukazuje i na podatak da proizvođač još uvek nije objavio planirani broj isporuka za 2025.
"U 2024. smo isporučili ono što smo obećali," izjavila je Natali Tarno Laude, izvršna direktorka ATR-a. "Održali smo tempo isporuka uprkos teškim uslovima, poželeli dobrodošlicu 16 novih operatera, osigurali 56 novih narudžbina, proširili usluge s dodatom vrednošću i optimizovali poslovanje."
Već drugu godinu zaredom, ATR je zabeležio prihode od 1,2 milijarde dolara, dok je odnos narudžbina i isporuka (book-to-bill ratio) ostao iznad 1, što potvrđuje snažnu potražnju.
Kompanija je takođe realizovala skoro 100 transakcija na tržištu polovnih aviona, što dodatno potvrđuje atraktivnost ATR modela. Podrška kupcima i servisne usluge porasle su za 15% u odnosu na 2023., dostižući 480 miliona dolara.
ATR očekuje da će 2025. biti godina stabilizacije, jer će problemi u lancu snabdevanja i dalje trajati najmanje tokom prve polovine godine.
U novembru 2024. kompanija je objavila da obustavlja razvoj ATR 42-600S, verzije sa skraćenim poletanjem i sletanjem (STOL), nakon "opsežne analize tržišta i nastavka problema u lancu snabdevanja".
(Aero.rs)