Spas u poslednji čas: Spirit izlazi iz bankrota
Spirit Airlines očekuje da će se u narednim nedeljama izvući iz stečajnog postupka prema Poglavlju 11, nakon što je njegov plan reorganizacije odobrio Američki stečajni sud. Avio-kompanija će izaći iz stečaja kroz privatni otkup, čime će glavni poverioci preuzeti kontrolu nad kompanijom.
Od kada je Spirit u novembru 2024. godine podneo zahtev za stečaj, njegova budućnost je bila neizvesna, naročito zbog mogućeg spajanja sa Frontier Airlines-om.
Međutim, sada se kompanija priprema da sprovede sopstveni nezavisni plan reorganizacije, nakon što je dobila odobrenje Stečajnog suda Sjedinjenih Američkih Država za Južni okrug Njujorka, piše Simple Flying.
Sudija Šon Lejn (Sean Lane) dao je saglasnost za plan uprkos izazovima koje su postavili Ministarstvo pravosuđa (DOJ) i regulatorna tela Securities and Exchange Commission (SEC) i United States Trustee Program (USTP).
Prema ovom planu vlasništvo nad kompanijom prelazi na glavne kreditore, uključujući Citadel Advisors, Pacific Investment Management Company i UBS Asset Management.
Postojeće akcije kompanije biće poništene, a dug od 795 miliona dolara biće konvertovan u vlasnički kapital. Kroz prodaju novih akcija biće prikupljeno 350 miliona dolara, a otvoriće se i nova kreditna linija od 300 miliona dolara. Ujedno, biće izdato 840 miliona dolara u vidu novih obveznica sa prioritetom naplate
Predsednik i izvršni direktor Spirit Airlines-a, Ted Kristi (Ted Christie), izjavio je da će Spirit izaći iz ovog procesa "kao jača avio-kompanija, sa većom finansijskom fleksibilnošću koja će nam omogućiti da putnicima pružimo unapređeno iskustvo i bolju vrednost."
Kada je Spirit podneo zahtev za stečaj, imao je dugove od oko 1,6 milijardi dolara i suočavao se sa padom potražnje, jer su konkurentske aviokompanije nudile jeftinije tarife. Kao odgovor, Spirit sada planira da unapredi iskustvo putnika, uvodeći premium ekonomsku klasu, bolja sedišta, besplatan WiFi, osveženje tokom leta.
Pored toga, kompanija će racionalizovati svoje operacije, što podrazumeva smanjenje broja letova u manje isplative destinacije, povlačenje iz neprofitabilnih tržišta i prilagođavanje kapaciteta van sezone. Spirit Airlines je tokom celog procesa uživao skoro jednoglasnu podršku poverilaca, što pokazuje poverenje u njegov Plan reorganizacije.
Kako je ranije analizirano, Spirit je odlučan da ostane nezavisna kompanija, odbacujući pokušaje Frontier Airlines-a da ga preuzme. Frontier je prvi put pokušao da kupi Spirit 2022. godine, ali je tada JetBlue Airlines preuzeo inicijativu i postigao dogovor. Međutim, taj dogovor je blokiran zbog antimonopolskih razloga od strane američkog Ministarstva pravde (DOJ), što je Frontieru dalo novu priliku da pokuša spajanje – ali Spirit je ponovo odbio ponudu ovog meseca.
Spirit sada planira smanjenje flote, kao i otpuštanja radnika u cilju smanjenja troškova. Interni memorandum, koji je ove nedelje poslao Ted Kristi, otkrio je da će oko 200 zaposlenih – pretežno u administraciji i menadžmentu – izgubiti posao.
(Aero.rs)