Boing pred novim štrajkom: Avio-mehaničari iz Sent Luisa traže bolje uslove

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Tanjug/AP/Vincent Thian

Boing se suočava s ozbiljnim pritiskom iz svojih pogona u Sent Luisu, gde je više od 3.200 avio-mehaničara okupljenih u sindikat IAM District 837 započelo pregovore sa rukovodstvom kompanije o novom kolektivnom ugovoru. Radnici zahtevaju veće plate, bolje beneficije i poboljšane radne uslove. U znak spremnosti da istraju u svojim zahtevima, čak 99% članova sindikata glasalo je za štrajk ukoliko dogovor ne bude postignut.

Ovi visokoobučeni radnici angažovani su na proizvodnji ključnih borbenih aviona Boinga, uključujući budući F-47 – lovac šeste generacije koji se razvija u okviru američkog programa Next-Generation Air Dominance (NGAD). Eventualni štrajk mogao bi ozbiljno da ugrozi Boingove vojne programe, posebno s obzirom na to da odbrambeni sektor trenutno predstavlja jedan od retkih stabilnih i profitabilnih izvora prihoda za kompaniju, prenosi Simpleflying.

Foto: Shutterstock

Boing se već suočava sa nizom problema u civilnom sektoru, uključujući usporenu isporuku modela 737 MAX, kašnjenja u programu 777X i velike troškove razvoja nove verzije predsedničkog aviona Air Force One. Tokom prethodnog velikog štrajka iz 2024. godine, kompanija je izgubila sedam nedelja proizvodnje i bila prinuđena da otpusti gotovo 17.000 radnika. Taj period je dodatno usporio ključne projekte i narušio odnose s kupcima.

Podrška kolegama iz Sent Luisa već stiže i iz drugih Boingovih centara, poput Sijetla i Portlanda, gde su zaposleni izrazili solidarnost. Proizvodnja kargo modela 767F i 777F, kao i putničkog 737 MAX, već je bila pogođena prethodnim štrajkovima, što je izazvalo dodatne poremećaje u lancima snabdevanja i planovima isporuka.

Ipak, kompanija ističe i pozitivna kretanja. Proizvodnja modela 787 Drimlajner u Južnoj Karolini u fazi je proširenja, a modeli P-8 Posejdon i F-15EX beleže kontinuirane narudžbine, uključujući i aktivne pregovore sa Saudijskom Arabijom. Pominje se i mogućnost ponovnog pokretanja proizvodnje aviona C-17, koji je i dalje u upotrebi u brojnim zemljama.

Ishod pregovora u Sent Luisu očekuje se u narednim danima. Zaposleni ističu da se bore za dostojanstvene uslove rada i očuvanje lokalnih radnih mesta, dok se rukovodstvo kompanije nalazi pod pritiskom da izbegne novi štrajk i dodatne zastoje u proizvodnji.

(Aero.rs)