Otkrivena tajna obuke pilota najmodernijih kineskih vojnih aviona: Evo u čemu leži ključ
Kineska Narodnooslobodilačka armija počela je da koristi poseban oblik Či-Gonga (Qi Gonga), drevne vežbe povezane sa Kung Fuom i Tai Čijem, kako bi unapredila performanse svojih najelitnijih pilota borbenih aviona J-20 sa stealth tehnologijom.
Piloti, starosti između 23 i 48 godina, obučavaju se u Či Gongu kako bi iskoristili "Či" tela, pojam za vitalnu energiju, koja je prema naučnim analizama podataka pokazala "izuzetnu efikasnost".
Naučni tekst objavljen u časopisu Journal of Rehabilitation Medicine otkrio je da su piloti koji praktikuju Či Gong zabeležili prosečno povećanje od 15 procenata u debljini osnovnih mišićnih grupa, uključujući mišiće leđa i struka, u poređenju sa pilotima koji se bave isključivo zapadnim stilom vežbanja, piše Military Watch Magazine.
Ovaj novi oblik treninga smatra se posebno važnim jer su zahtevi borbenih operacija nastavili da rastu, a piloti J-20 se suočavaju sa količinama informacija koje pariraju samo onima američkog F-35.
Dodatni zahtevi visokih performansi leta primoravaju pilote da izdrže mnogo veća opterećenja u poređenju sa onima u F-35 avionima, zbog znatno veće brzine, plafona leta i manevarskih sposobnosti J-20.
I kineski i zapadni izvori izveštavaju da kineski piloti borbenih aviona danas dobijaju znatno više sati obuke od svojih američkih kolega, pri čemu se razlika nastavlja povećavati uglavnom zbog niske stope dostupnosti unutar američke flote. Kineski izvori tvrde da intenzitet obuke pilota prevazilazi onaj kod američkih pilota borbenih aviona.
U prvoj nedavno objavljenoj studiji o programu J-20 pod nazivom J-20 Mighty Dragon: Asia's First Stealth Fighter in the Era of China's Military Rise (J-20 Moćni Zmaj: Prvi azijski lovac sa stealth tehnologijom u eri vojnog uspona Kine, op. aut.) naglašava se da je „Kineska narodnooslobodilačka armija ranih 2020-ih dobijala više novih borbenih aviona svake godine nego bilo koja druga vazduhoplovna sila, pri čemu je povećanje proizvodnje podstaklo službu da ulaže više u bolje i brže programe obuke za nove generacije pilota kako bi održala korak.“
(Aero.rs)