Nosač aviona Hari S. Truman ponovo na meti Huta: Super Hornet završio u Crvenom moru
Kada su pobunjenički Huti slavodobitno objavili informaciju da su oborili "još jedan američki avion" koji je izvodio napade na njihove položaje, svi svetski mediji objavili su tu informaciju, ujedno postavljajući pitanje kako relativno primitivno naoružani pobunjenici mogu da obore neki od super-modernih američkih vazduhoplova.
Međutim, sada se ispostavlja da situacija nije bili baš takva. Američki mornarički lovac F/A-18 Super Hornet jeste izgubljen, ali ne zbog pogotka Huta, već zato što je posada na nosaču aviona USS Hari S. Truman izgubila kontrolu nad vazduhoplovom u trenutku vuče preko palube.
Ovu informaciju potvrdila je i komanda mornarice u ponedeljak, navodi CNN: Prvi izveštaji sa lica mesta ukazivali su na to da je Truman naglo skrenuo kako bi izbegao vatru Huta, što je doprinelo tome da lovac padne u more.
Činjenica je da su Huti sa svojih položaja u Jemenu izveli napad dronom i raketama na nosač aviona koji je trenutno stacioniran u Crvenom moru kao deo velike američke vojne operacije protiv ove grupe koju podržava Iran.
Posada kompletnog nosača je na broju, a jedan mornar je zadobio lakše povrede, saopštila je mornarica. Povređeni mornar je bio u kokpitu aviona u trenutku incidenta, što je uobičajeno prilikom pomeranja aviona ka hangaru, rekao je drugi američki zvaničnik za CNN. Mornar je iskočio iz aviona pre nego što je pao u more.
"F/A-18E je bio u aktivnom vučenju ka hangarskom prostoru kada je posada za vuču izgubila kontrolu nad letelicom. I avion i vučno vozilo pali su u more", navodi se u saopštenju. "Mornari koji su vukli avion odmah su preduzeli akciju da se udalje od letelice pre nego što je pala u more. Istraga je u toku."
Cena jednog F/A-18 lovca premašuje 60 miliona dolara. Američki nosači aviona – najveći ratni brodovi na svetu, dugi gotovo 335 metara i s deplasmanom od skoro 100.000 tona – iznenađujuće su upravljivi s obzirom na svoju veličinu.
Pokretani sa dva nuklearna reaktora i četiri propelerske osovine, nosači klase Nimic (kao što je Truman) mogu da dostignu brzinu veću od 55 km/h.
Tačni detalji okreta koji je Truman izveo da bi izbegao vatru Huta nisu objavljeni, ali fotografije i video-snimci broda i drugih nosača klase Nimitz na veb sajtu Ministarstva odbrane pokazuju da ovi masivni brodovi mogu da se značajno nagnu u oštrom manevru.
Truman je više puta bio meta napada Huta. Dospeo je u žižu javnosti u februaru kada se sudario s trgovačkim brodom u blizini Egipta; povređenih nije bilo. O ovom incidentu pisao je i naš portal. Još jedan F/A-18 sa Trumana je "greškom pogođen" i oboren od strane krstarice USS Getisburg u Crvenom moru u decembru, o čemu je izvestio Aero.rs; oba pilota su se bezbedno katapultirala.
Karl Šuster, bivši kapetan američke mornarice, rekao je za CNN da nosači koji pokušavaju da izbegnu raketni napad koriste taktiku "cik-cak" manevra.
"Obično izvodite seriju naizmeničnih skretanja pod uglom od 30 do 40 stepeni. Svako traje oko 30 sekundi, ali okretanje počinje naglo. To je kao da se vozite u kolima koja stalno skreću levo-desno", rekao je Šuster.
"Brod se naginje oko 10 do 15 stepeni u skretanju, ali se na taj način pomera za oko 90 do 180 metara od bilo koje moguće mete", pod uslovom da brod ide maksimalnom brzinom, rekao je on.
(Aero.rs)